Lidé lidem víc než kdykoliv jindy. Den volna navíc za dobro aktivity

Současná koronakrize na mnoho firem dopadla jako blesk z čistého nebe. Ze dne na den se vyprázdnily kanceláře a zaměstnanci pracují z domova. Jak se novým podmínkám přizpůsobila společnost Zonky a jak zvládá motivovat či udržet v aktivním pracovním režimu své zaměstnance? To vše popsal HR ředitel této fintechové firmy Ondřej Šnejdrla.

Jak jste se vypořádali s novou situací? Zvládáte fungovat online?

Jsme fintech a už od začátku jsme nepotřebovali (jako třeba klasické finanční instituce) velké kanceláře a tisíce úředníků. Technicky jsme vlastně byli vždy schopní pracovat odkudkoliv, takže jsme neměli problém v podstatě ze dne na den nastavit čistě online fungování. Meetingy absolvujeme online přes naše firemní komunikátory. Sociální kontakt nám všem už ale chybí. Každý týden jsme například pořádali celofiremní snídaně, kde jsme řešili novinky ze Zonky a prezentovali úspěchy jednotlivých týmů. Máme je samozřejmě i teď na dálku, ale bez vůně čerstvého pečiva a kolegy vedle to prostě není ono.

Takže teď všichni pracujete z domova?

Ano, zdraví našich kolegů je pro nás samozřejmě na prvním místě a nemělo by smysl v tomto ohledu cokoliv riskovat. Bylo mezi námi pár lidí, kteří neměli pro práci z domova dobré vybavení, takže jsme ihned zprovoznili takovou Zonky půjčovnu. Můžou si kdykoliv přijet pro pracovní stůl, židli nebo technické vybavení, na které jsou zvyklí. Dokonce jsme kolegům nabídli hned na začátku karanténních opatření rozvoz roušek.

Tím myslíte, že jste jim rozdávali roušky?

Několik Zonky holek zareagovalo hrozně rychle, začaly šít ty látkové a nabízet je ostatním. Jenže ne každý měl možnost si pro roušku dojet nebo si ji někde vyzvednout. Proto jsme nabídli, že roušky rozvezeme, kam bude potřeba. Na začátku to byl chaos, mnoho lidí potřebovalo vyřídit spoustu praktických záležitostí mimo domov, ale roušky se nedaly nikde sehnat. Tak jsme zorganizovali Zonky pomoc.

Zaznamenali jste, že se kolegové věnují mimo práci i dobrovolnickým aktivitám?

Takových je opravdu hodně. Nosí seniorům nákupy, rozváží obědy a šijí roušky. Jsme na ně v Zonky hrozně pyšní a chtěli jsme jim za to poděkovat. Proto dáváme den volna navíc za dobro aktivity, aby kolegové nemuseli čerpat jen ze svého osobního času. Jsme lidé lidem, takhle to v Zonky máme nastavené, pomoc druhým u nás vždy byla na prvním místě.

A nějaký tip na závěr, jak z hlediska HR využít současnou situaci?

Všichni teď máme asi o trochu víc času a podle mě je smysluplné využít ho k osobnímu rozvoji, tak dáváme dohromady seznam kurzů, které by mohly být fajn pro vlastní rozvoj. Je to něco, na co za normálních okolností nemusí být prostor. A v poslední řadě je třeba myslet i na naše tělo. Jsme firma sportovní, takže i v době krizové na sport nezapomínáme. Jen jsme jógu a kruhový trénink přesunuli na hangout a potíme se online.

Ondřej Šnejdrla
Předtím, než začal Ondřej šéfovat HR v Zonky, se věnoval hlavně operations procesům a projektovému řízení v GE Money Bank a J&T. K současné práci se dostal skrze svůj pozitivní vztah k lidem. HR ho ale úplně pohltilo a vypadá to, že u něj zůstane navěky. HR vnímá jako službu pro spokojené lidi, rozhodně ne jen jako administrativní podporu. Řídí se heslem „spokojený zaměstnanec-spokojená firma“. 

Newsletter