Platforma na zaškolování zaměstnanců ve virtuální realitě (VR). Její využití v byznysu. Rozšířená realita (AR) na webech nebo takzvané AR zrcadlo. Co všechno nabídne třetí ročník Czech VR Fest říká ve video rozhovoru pro server Roklen24 Jakub Stejskal z Czech VR Agency.
Co čeká na návštěvníky festivalu virtuální a rozšířené reality?
Těšíme se na plno zajímavých přednášek z oblasti právě zmiňované virtuální a rozšířené reality. Jedná se o využití virtuální a rozšířené reality v byznysu. To znamená, kde je její potenciál. Jak se dá používat tak, aby to přineslo firmám přidanou hodnotu. Potom tam bude celá řada zajímavých vystavovatelů. Užití virtuální reality při prodeji produktů. To znamená třeba rozšířená realita na webech, takzvané AR zrcadlo, kdy na sobě vidíme jednotlivé produkty a můžeme si je rovnou koupit, například brýle a tak dál. Takže celá řada zajímavých přednášek a vystavujících.
Na co osobně se nejvíce těšíte?
Určitě je to přednáška Australanky Karin Sanders. Ta vyvíjí platformu na zaškolování zaměstnanců ve virtuální realitě. Mají tam různě strojvedoucí, mají tam techniky, kteří pracují s BIMem. To je vlastně systém pro stavaře. Učí je, jak začít s těmi buď třeba softwarovými aplikacemi pracovat. Nebo jak se chovat na pracovišti tak, aby nedošlo k úrazu.
Letos je už třetí ročník festivalu. Jak se za tu dobu festival změnil?
Proměnil se v cílení na publikum. Když jsme začínali, tak jsme měli jak část pro veřejnost, tak konferenci a výstavu. Nyní se zaměřujeme zejména na odbornou veřejnost, na manažery z firem, z marketingových společností, z akademické sféry a vlastně se v tuto chvíli na “public” tolik nekoncentrujeme.