Startup Festival: Chcete vědět, jak v ČR funguje crowdfunding?

Je možné crowdfunding využít jako plnohodnotný nástroj financování? A jak vypadá nynější crowdfundingová scéna v ČR? Zeptejte se platforem Fundlift a Hithit nebo startupů SmileCar a Bohempia s úspěšnou kampaní. 

Co je to crowdfunding? 

Crowdfunding umožňuje podnikatelům, firmám a dalším subjektům získávat peníze vlastně od kohokoliv. Nemusíte čekat na velkého investora, když jeho prostředky můžete získat od nespočtu „obyčejných lidí“, kteří mohou postrádat pár korun či dolarů. A to zcela z altruistických důvodů, nebo za odměny. O podíl ve firmě se ve většině případů dělit nemusíte.

Jaké projekty jsou pro crowdfunding vhodné? 

Ze své podstaty je crowdfunding vhodný zejména pro B2C segment. Systémem odměn za příspěvky si tak lze pojistit první platící zákazníky ještě před tím, než dodáte hotový produkt. Kampaň lze rozjet už ve fázi, kdy máte „pouze“ dobře promyšlený koncept. Ale čím dále se svým projektem budete, tím věrohodněji budete působit. Funkční prototyp zaujme více lidí než náčrtek. Zviditelnit se mohou i neziskové organizace s jednorázovými projekty.

Existuje návod na úspěšnou kampaň? 

Vše se odvíjí od vašeho nápadu, jeho segmentu, vašeho USP a tak dále. Proměnných je tolik, že na nějaké nové budete narážet i během kampaně. Je třeba si uvědomit, že samotná kampaň není vůbec zadarmo. V první řadě jí budete muset věnovat svůj čas, další výdaje padnou za různé formy prezentace a nelze opomínat ani marketing. Inspirovat se ale můžete projekty, které peníze už dokázaly vybrat.

Panelová diskuze Fundlift, Hithit, SmileCar, Bohempia – crowdfunding z obou břehů představí jak zástupce crowdfundingových platforem, tak i start-upů, kterým se podařilo přesvědčit své přispěvatele. Koná se v rámci druhého ročníku Startup Festivalu, který v rámci doprovodného programu dále nabízí panelové diskuze na téma Inventi, Slevomat, Storyous aneb příběhy úspěšných startupů či Acquire, Destroy or Cooperate: startups and corporations a přednášku Jak se dostat od nápadu až na trh a tam prorazit od Google

Vstupné na akci je zdarma.

Newsletter