Japonská Suzuki přiznala špatné testování emisí a spotřeby aut

Japonská automobilka Suzuki Motor u svých 16 modelů prodávaných v Japonsku používala metody testování emisí a spotřeby, které nebyly v souladu s japonskými předpisy. Řádné testy však ukázaly, že není potřeba dosavadní údaje měnit, oznámila dnes automobilka. Zpráva přichází poté, co japonské ministerstvo dopravy nařídilo všem domácím automobilkám přezkoumat jejich metody testování spotřeby paliva po skandálu automobilky Mitsubishi.

Suzuki je čtvrtým největším výrobcem aut v Japonsku. Nesprávné zkušební metody automobilka používala od roku 2010 a týkají se zhruba 2,1 milionu vozů. Nesrovnalosti se netýkají vozů v zahraničí, dodala automobilka.

Suzuki se specializuje na minivozy, tedy automobily s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů. Ty jsou v Japonsku velmi oblíbené kvůli daňovým úlevám a lepším podmínkám při parkování. Suzuki ovládá v Japonsku zhruba třetinu trhu s minivozy.

Konkurenční Mitsubishi v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. Metody testování spotřeby odporující japonským předpisům prý firma používala od roku 1991.

Japonské ministerstvo dopravy po oznámení Mitsubishi požádalo automobilky v zemi, aby mu znovu předložily údaje o spotřebě paliva všech svých vozů, napsala agentura Reuters.

Newsletter