Facebook oficiálně uvedl na trh platformu Workplace

Americká internetová společnost Facebook dnes oficiálně uvedla na trh platformu Workplace (pracoviště), která umožní podnikům vytvořit si vnitřní internetovou sociální síť. Podniky, které se rozhodnou tuto platformu využívat, budou platit měsíční poplatek závisející na počtu uživatelů sítě.

Platforma Workplace, která se podobá tradiční sociální síti Facebook, má zajistit komunikaci mezi kolegy a nahradit starší nástroje, například vnitropodnikový e-mail či různé formy oběžníků. „Facebook vás udržuje v kontaktu s přáteli a rodinnou, a totéž může dělat i s kolegy. Přenesli jsme to nejlepší z Facebooku na pracoviště,“ uvedla firma.

Měsíční poplatek za užívání platformy Workplace se bude pohybovat od jednoho do tří dolarů (24 až 73 Kč) na uživatele v závislosti na velikosti dané vnitřní sítě. Neziskové a vzdělávací organizace budou moci tuto platformu používat zdarma.

U sítí, v nichž počet aktivních uživatelů nepřekročí 1000, bude měsíční poplatek činit tři dolary na uživatele. Pokud se bude počet uživatelů pohybovat v rozmezí od 1001 do 10.000, bude poplatek činit dva dolary. U ještě větších sítí se za jednoho uživatele bude platit pouze dolar měsíčně.

Služba Workplace již prošla testovací fází, do které se zapojila zhruba tisícovka organizací, například britská finanční společnost Royal Bank of Scotland či charitativní organizace Oxfam. Původní označení služby bylo Facebook at Work (Facebook v práci).

Newsletter