Evropské výnosy dále rostou, americké korigují včerejší růst. Dolar zůstává nad 1,0700 za euro. Koruna se po včerejším oslabení drží nad 25,20 za euro.

Konec „Das Auto“. Už jen „Volkswagen“

V nadcházející reklamní kampani německé automobilky Volkswagen již nebude její logo provázet slogan „Das Auto“. Sdělil to mluvčí firmy. Vedoucí představitelé podniku se podle agentury Reuters domnívají, že tento slogan působí příliš domýšlivě a není v souladu se snahou automobilky projevit pokoru po skandálu s manipulací výsledků měření emisí. Slogan by prý mohl naznačovat, že Volkswagen svou značku považuje za definici moderního automobilu.

Logo VW bude podle mluvčího v budoucnu provázet nový slogan „Volkswagen“. Slogan „Das Auto“ začal koncern používat v roce 2007, kdy ho řídil Martin Winterkorn. Ten v důsledku nynějšího skandálu odstoupil z funkce a nahradil ho Matthias Müller.

Nová reklamní kampaň je součástí snahy Volkswagenu obnovit pověst po výrazném poklesu prodeje na některých trzích, včetně Spojených států a Británie. O kampani se jednalo minulý týden na uzavřeném setkání zhruba dvou tisíc manažerů podniku.

Podle jednoho z manažerů označil šéf značky Volkswagen Herbert Diess slogan „Das Auto“ za absolutistický. Image královské arogance přitom není v souladu s dnešní realitou, ve které Volkswagen kvůli skandálu čelí nejen rozsáhlým nákladům na úpravu vozů, ale i pokutám a žalobám.

Manažer, který si nepřál být jmenován, agentuře Reuters také řekl, že Volkswagen teď musí projevit pokoru a že slogan „Das Auto“ působí domýšlivě.

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. Podle některých analytiků by náklady Volkswagenu na svolávání vozů do servisů, právní spory a pokuty související s tímto skandálem mohly překročit 40 miliard eur (1,1 bilionu Kč).

Newsletter