Bisnode: Nejstabilnější firmou je Ostroj. Kdo další v CZECH TOP 100?

Akciová společnost OSTROJ, která vyrábí důlní zařízení a další strojírenské produkty, získala prestižní ocenění CZECH Stability Award za rok 2017. Výsledky vycházejí z metodiky ratingového modelu Bisnode, který měří stabilitu jednotlivých společností. Poradenská společnost Bisnode letos již po osmé, v rámci samostatné kategorie žebříčku CZECH TOP 100, zveřejnila 100 nejstabilnějších českých firem.

V předchozích sedmi letech byly oceněny společnosti Asseco Central Europe, Jan Becher – Karlovarská Becherovka, VEBA textilní závody, IMPROMAT INT, Seznam.cz, DEZA a Metrostav.

„Zhruba polovinu nejlépe hodnocených firem v rámci žebříčku TOP 100 CZECH Stability Award za rok 2017 tvoří společnosti ze zpracovatelského průmyslu,“ říká ředitel Bisnode pro Českou republiku a Slovensko Jiří Skopový.

Dodal, že jejich podíl v posledních letech rostl. Důvodem je silná tuzemská ekonomika. Podle registrovaného sídla mají největší zastoupení firmy z Prahy (20 procent) a Středočeského kraje (19 procent). „Na nejvyšší hodnocení CZECH Stability Award na stupni AAA aktuálně dosáhne necelé procento podnikatelských subjektů – jedná se o skutečnou elitu mezi tuzemskými firmami,“ doplnil Skopový.

„Certifikát CZECH Stability Award, který vydává Bisnode ve spolupráci se Sdružením CZECH TOP, je neprestižnější firemní ocenění v ČR. Jeho držitelům, kteří splní přísná kritéria hodnocení, přináší silný nástroj pro komunikování podnikatelských úspěchů vůči obchodním partnerům, zaměstnancům, investorům, vlastníkům či konkurenci a tím zvyšuje jejich důvěryhodnost a prestiž na trhu. My v Bisnode věříme, že touto aktivitou pomáháme kultivovat podnikatelské prostředí a firmám pomáháme najít ty správné a spolehlivé obchodní partnery,“ uzavřel ředitel Bisnode.

Ratingový model Bisnode je založen na ekonometrických technikách, exaktní statistické analýze a principech data miningu. Do analýzy vstupuje množství ukazatelů z oblasti individuálních charakteristik firmy (demografická data, informace o platebních zkušenostech, finanční údaje, vazby mezi subjekty i negativní informace) a makroekonomická data. Model je vyvíjen tak, aby bylo dosaženo maximální výkonnosti, která je dána především kvalitou a rozsahem dat, stejně jako i naprosto unikátní makroekonomickou komponentou.

Newsletter