Facebook hlásí vyšší zisky. Měsíční počet uživatelů na rekordu

Provozovatel nejznámější sociální sítě Facebook si za druhý kvartál letošního roku připsal vyšší než očekávané zisky. Měsíční počet uživatelů se vůbec poprvé v historii společnosti dostal na 2 miliardy. Denní počet uživatelů pak činí 1,32 miliardy.

Zisk na akcii dosáhl za 2Q 2017 1,32 dolarů, přičemž očekávání analytiků pracovala s 1,13 dolary. Tržby činí 9,32 miliardy dolarů oproti predikci na 9,2 miliardách. Největší podíl, a to 87 %, spadá pod mobilní reklamu. To samé číslo dosahovalo minulé čtvrtletí 85 %, před rokem pak 84 %. Příjem na jednoho uživatele se vyšplhal na 4,73 dolarů.

Průměrná cena reklamy se zvýšila meziročně o 24 %, což by mohl být důvod k dalšímu nezvyšování počtu reklamních ploch. Podle plánu společnosti by se množství reklam mělo ve druhé polovině roku naopak snížit.

Pravdou je, že ne vše se vyvíjí směrem nahoru. Horší čísla dosahují příjmy z platebních služeb, které se oproti minulému roku snížily o 20 % na 157 milionů dolarů.

„Měli jsme dobrý druhý kvartál, stejně tak i celou první polovinu roku,“ přepisuje server Market Watch slova CEO Facebooku Marka Zuckerberga. „Naše komunita se rozrostla na 2 miliardy lidí a my se tak dál zaměřujeme na to, abychom propojili celý svět.“

Během konferenčního hovoru pak Zuckerberg uvedl, že by rád zrychlil monetizaci Messengeru a WhatsAppu. Na druhou stranu, hlavním motorem celého byznysu by mělo být především video a nikoliv výše zmiňované služby.

Z ostatních dat je pak možné zmínit počet zaměstnanců, který se meziročně zvýšil o 43 % na 20 658 lidí. I přesto se však celkové výdaje a náklady nenavýšily nikterak výrazně, jako by mnozí mohli čekat, a to o 33 %. Příjmy toto tempo hravě převyšují, jelikož vzrostly o 45 %.

Kapitálové výdaje se opět zvýšily až na 1,44 miliardy dolarů oproti loňským 955 milionům. Největší podíl spadá pod datová centra. Celkově má Facebook více než 35 miliard dolarů v hotovosti a obchodovatelných cenných papírů.

Akcie po výsledcích v aftermarketu vzrostla o více než 3 %.

Newsletter