Soumrak Bible začíná na „F“

Bible je dlouhodobě nejčtenější knihou světa. Dosažení tohoto prvenství svědčí o tom, že je četba Písma svatého stále jednou z nejoblíbenějších činností vůbec. Faktem ovšem je, že tisíce let stará Kniha knih těžce prohrává v boji o „oblíbenost“ s pouze dvanáctiletým konkurentem. Známé „F“ je totiž mnohem populárnější. O kom je řeč? O Facebooku.

Během tohoto týdne spatřilo světlo světa obvinění, které nařklo známou sociální síť z manipulace. Její pracovníci, tzv. kurátoři, měli na popud vedení vybírat trendové zprávy, přičemž důraz měl být kladem především na liberálnější, ovšem méně oblíbené zdroje, a to na úkor těch konzervativních a dle systému zajímavějších.

Facebook manipuloval zprávami v trendech, říká bývalý zaměstnanec

V návaznosti na to se vzedmula vlna pohoršení, a to především ze strany „konzervativních“ lidí. Není se čemu divit, očividně šlo o neférové jednání, které mohlo mít patrné dopady. Vzhledem k tomu, že se na Facebooku každý měsíc objeví 1,65 miliardy uživatelů, upřednostňování jedněch zpráv oproti druhým mohlo ovlivnit názory čtenářů, a to jen vinou toho, že zhruba dvě třetiny subjektů z uvedeného čísla potvrdily, že jejich primárním informačním zdrojem je právě sociální síť.

I přesto, že Facebook obvinění odmítl, celá kauza mluví jasně. Jakákoliv akce, která na modrobílém webu proběhne, má na svět obrovský vliv, už jen díky tomu, kolik lidí ho používá a jak často.

Server Market Watch na základě toho připravil seznam šesti statistik, které názorně zobrazují sílu a dopad Facebook na lidské životy.

Průměrný den =  víc jak miliarda uživatelů

Facebook má během průměrného dne více jak miliardu aktivních uživatelů. To je zhruba jedna sedmina světové populace. Poprvé se Zuckerbergově společnosti podařilo dosáhnout první miliardy v srpnu 2015. O pár měsíců, v březnu 2016, se toto číslo zvýšilo na 1,09 miliardy lidí, přičemž se prodloužila i doba strávená na síti.

Facebook víc než Bible

Pouze 37 % Američanů přiznalo, že čte Bibli denně, či alespoň týdně. Více jak polovina, konkr. 56 %, obyvatel USA pak brouzdá Facebookem minimálně jednou za týden.

Facebook na záchodě v 1 ze 4 případů

Americká marketingová agentura AISMedis provedla průzkum mezi pěti sty Američany. Jeden ze čtyř respondentů  v rámci sledované skupiny přiznal, že Facebook používá v „záchodovém“ čase. Takové číslo dává smysl, když uvážíme, že tři ze čtyř Američanů používá svůj mobil obzvláště na toaletě.

Péče o Facebook jako o sebe sama

Podle Marka Zuckeberga tráví průměrný Američan na sociální síti zhruba 40 minut denně. Podle dat americké vlády je to stejná doba, kterou lidi věnují osobní péči, od česání vlasů až po holení.

Hluboká noc? Je čas zkontrolovat Facebook

Marketingová firma Retrevo provedla průzkum mezi tisícem Američanů. Téměř polovina z nich přiznala, že svůj Facebook či Twitter kontroluje uprostřed noci, případně ihned po probuzení. Jeden z deseti respondentů ve věku nad 25 let se pak na sociální síť přihlásí, když se během noci náhle probudí. Ve skupině pod 25 let tak učiní jeden z pěti Američanů.

I babička je na Facebooku

Studie Pew Research Centrum odhalila, že v roce 2015 více jak polovina dospělých (56 %) starších 65 let používá internet právě kvůli Facebooku. V roce 2013 toto číslo dosahovalo 45 %.

 

Prosíme o Váš názor! Spustili jsme pro Vás portál Roklen24.cz v novém designu, s novým obsahem. Jak se Vám líbí? Odpovězte nám na několik otázek! Děkujeme!CHCI ODPOVĚDĚT

 

Newsletter