Snapchat: Kdo se má bát víc – Facebook, nebo Twitter?

Co se stane, když se Wall Street zaměří na sociální sítě? Vyplyne z toho předpověď, kterou si jedna z nejznámějších sítí – Facebook – rozhodně za rámeček nedá. O co jde? O pokles tržní hodnoty až o jednu třetinu, za kterou stojí odliv reklamy směrem ke žhavé konkurenci v podobě Snapchatu. Má se tedy Facebook opravdu strachovat o svou budoucnost? Podle Jamese Lee z Credit Suisse nemá, mnohem hůře na tom totiž bude Twitter.

Analytik působící ve švýcarské bance zjistil, že reklamní peníze, které plynou do Snapchatu nejdou na úkor Facebooku, nýbrž se pomyslně odepisují z bankovního účtu Twitteru.

„Snapchat je přesně ta příležitost, která přitahuje značky, jejichž reklamu najdete obvykle v televizním vysílání, přepisuje Leeova slova agentura Bloomberg. „Dopad na Facebook, Instragram a Youtube se tak jeví jako velice omezený. Mnohem většímu tlaku bude však vystaven Twitter.“

V tomto směru je Facebook „chráněn“ především nákupem Instragramu a reklamy z něj plynoucí. Ve výsledku by mělo dokonce dojít i na částečné vyrovnání rozdílných reklamních cen, které si obě platformy účtují.

„Instagram bude pravděpodobně profitovat především z produktů zaměřených na přímou odezvu,“ míní Lee. „Stejně tak by mělo dojít na snížení rozdílu mezi cenou reklamy na Facebooku a na Instagramu, a to díky postupnému přibližování reklamních charakteristik obou platforem. Svou roli bude hrát i algoritmická změna, která v případě Instragramu začne dávat přednost reklamě z hlediska relevance oproti času.“

Obdobně se na věc dívá i Brian Nowak z Morgan Stanley. Podle něj se investoři Facebooku nemusí bát nejen odlivu reklamy, ale ani průměrných denních uživatelů. Podle jeho analýzy se známá sociální síť stále těší rostoucímu zájmu uživatelů z věkové hranice 18 až 24 let a 25 až 34 let. Tento vývoj tak dokáže dostatečně kompenzovat úbytek skupiny mladší 18 let, která se přesouvá práce na Snapchat.

 

 

Newsletter