O2 zvýšila zisk a hájí stabilní tržby. Zabral tarif na pevné i O2 TV

AKTUALIZOVÁNO: Největší domácí telekomunikační operátor O2 zakončil druhé čtvrtletí roku 2016 se ziskem po zdanění 1,308 miliardy korun, meziročně vyšším o 4,3 procenta. Podobně zvýšil na 2,55 miliardy korun provozní zisk EBITDA, provozní výnosy meziročně klesly o půl procenta na 9,204 miliardy korun. Vyplývá to z výsledků, které O2 zveřejnila dnes ráno.

Za celé první pololetí se celkové konsolidované provozní výnosy snížily meziročně o 0,9 % na 18,223 miliardy korun, z toho na českém trhu stejným tempem na 15,104 miliardy korun. Výnosy v segmentu pevných linek poklesly o 1,5 % na 5,651 miliardy korun, výnosy mobilního segmentu zaznamenaly pokles o 0,5 % na 9,453 miliardy korun.

Pololetní provozní zisk EBITDA vzrostl meziročně o 4,7 % na 5,053 miliardy korun. Čistý zisk se zvýšil o 9,8 % na 2,552 miliardy korun. Na Slovensku dosáhly celkové výnosy výše 3,208 miliardy korun, což znamená meziroční pokles o 0,6 procenta. Výnosy v eurech vzrostly o 1,2 % na 119 milionů korun.

„Výsledky O2 za druhé čtvrtletí mírně překonaly tržní konsensus i náš relativně optimistický odhad. Tržby meziročně klesly přesně v souladu s naším očekáváním. Nad tím ale převážil vyšší než očekávaný pokles provozních nákladů, a to především v oblasti nákladů na prodej (zejména provize a náklady na hardware). Výsledky vnímáme mírně pozitivně, cena akcií by měla reagovat růstem,“ uvedl Miroslav Frayer z Komerční banky. Akcie O2 na pražské burze nicméně drobně ztrácejí, kolem půl procenta pod 240 korun na akcii. Index pražské burzy PX připisuje po půlhodině necelé půlprocento.

Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl v polovině roku 4,898 milionu. U smluvních služeb se zvýšil o 1,4 % na 3,298 milionu a jejich podíl na celku stoupl na 67,3 %. Počet zákazníků předplacených služeb dosáhl 1,6 milionu.

Datový provoz v síti O2 vylétl meziročně o čtyři pětiny a zákazníků s daty v mobilu přibylo 15 procent na 1,672 milionu. Chytrých telefonů je v síti O2 už přes 50 procent, se 4G LTE daty pak čtvrtina. U pevných linek šéf O2 Tomáš Budník vyzdvihl nové tarify pro neomezené volání do všech sítí, dále růst O2 TV.

„S novým tarifem zákazníci volají o 40 % více, počet odchozích minut do mobilních sítí vzrostl dokonce o 210 %,“ poznamenal Budník k novému tarifu na pevných linkách. „Roste také obliba digitální televize O2 TV, kterou si za poslední rok pořídilo 35 tisíc nových zákazníků. Počet těch, kteří se na televizi dívají přes internet nebo na mobilních zařízeních, se meziročně zvýšil dva a půl krát,“ dodal.

Finanční ředitel Tomáš Kouřil připomněl nové investice. „Nakoupili jsme další exkluzivní sportovní práva a na začátku srpna tak spustíme nový kanál O2 TV Fotbal. Abychom mohli zákazníkům nabídnout rychlejší mobilní datové připojení, koupili jsme v nedávno skončené aukci frekvencí více než polovinu dostupného spektra.“

Počet aktivních zákazníků služby O2 TV, která funguje na pevné lince od O2 i na internetovém připojení od jakéhokoliv poskytovatele, dosáhl na konci června 217 tisíc, meziročně o 14,4 % více. Počet diváků, kteří O2 TV aktivně sledují přes mobilní aplikaci nebo na internetu, se meziročně zvýšil dva a půl krát na 300 tisíc v červnu.

Počet mobilních zákazníků na Slovensku vzrostl meziročně o 7,4 % na 1 838 tis. Prostřednictvím společnosti O2 Business Services nabízí O2 na Slovensku nově také fixní služby pro korporátní zákazníky.

Newsletter