Zapomeňte na Apple, Google či Teslu. Dejte si pizzu

Technologický boom je v plném proudu. Kdo před několika lety vsadil na akcie technologických gigantů, jako je Apple, Amazon či Google, nebo do menších, ale ve svém oboru dominujících firem jako je Netflix či Tesla, může si mnout ruce. Je však jeden zajímavý titul, který všechny technologické tituly hravě strčí do kapsy: Domino’s Pizza.

Pokud byste bývali do některé z uvedených technologických firem v lednu 2010 investovali 1000 USD, měli byste dnes minimálně dvojnásobek, v řadě případů i několikanásobek vaší původní investice. Ale co kdybyste si bývali radši dali pizzu? Stejná částka investovaná do akcií amerického provozovatele sítě restaurací Domino´s Pizza by vám za totéž období vydělala více než dvacetinásobek.

Jak je možné, že pizzerie s přehledem překonává nejsilnější technologické obry světa? Podle statistického serveru Statista na to firma našla recept před necelými osmi lety. Firma, která se dnes chlubí tržní hodnotou ve výši devíti miliard dolarů, koncem roku 2009 změnila základní ingredience svých pizz. A to evidentně zachutnalo nejen jejím zákazníkům, ale také investorům. Titul od té doby totiž vzrostl o více než 2000 %.

Proč se bojíme investovat?

V loňském roce firma dosáhla zisku ve výši 215 milionů dolarů při tržbách ve výši 2,5 mld. USD. Po oznámení výsledků za čtvrté čtvrtletí 2016 zvýšila investorům dividendu o 21,1 % na 0,46 USD/akcii.

Sushi Time, lídr ve fast-casual stravování, jde na Fundlift

Newsletter