Americké výnosy si po včerejším růstu prochází korekcí. Dolar se obchoduje pod 1,0650 za euro. Koruna krátce oslabila nad 25,30 za euro. Aktuálně se obchoduje pod touto hranicí.

Facebook poráží predikce. Zisk za 2016 +175 %, akcie na rekordu

AKTUALIZOVÁNO – Pro Facebook bylo poslední čtvrtletí roku 2016 jedno z těch dalších opravdu úspěšných. Firma dokázala opětovně navýšit tržby, stejně tak i zisk na akcii. A výsledek? Akcie sahají po rekordech.

Za poslední kvartál minulého roku dosáhl upravený zisk na akcii provozovatele sociální sítě 1,41 USD, přičemž predikce pracovala s 1,31 USD. Tržby pak dosáhly 8,81 miliardy dolarů, což je oproti očekávaní na 8,51 miliardách výrazně lepší číslo. Z celkových tržeb pak reklama dosáhla 84% podílu oproti 80 % z 3Q 2016.

Tržby za rok 2016 tak nakonec vzrostly oproti 2015 o +57 % z 17,1 mld. USD na 26,9 mld. USD. Zisk se pak zvýšil o astronomických +175 % z 3,7 mld. USD na 10,2 mld. USD. I přesto je však stále ve hře vidina „pravděpodobně významného“ osekání počtu reklam zobrazujících se na jednoho uživatele, a to vinou nastavených limitů. Pokud by šlo o výrazná čísla, dosavadní tempo růstu tržeb i zisku by mohlo citelně oslabit.

Co se týče poštu uživatelů, denní čísla dosahují 1,23 miliardy, z toho je 1,15 miliardy pochází z mobilních telefonů. Měsíční čísla činí 1,86 miliardy (1,74 miliardy představují mobilní zařízení). Nárůst počtu uživatelů se pak týkal všech mobilních platforem – od aplikace Facebook přes Messenger až po WhatsApp. 

Na druhou stranu, „eFBéčko“ zaznamenalo i mnohem horší výsledky, a to především v případě virtuální firmy Oculus, která navíc prohrála soudní spor ohledně okopírování technologie jiné firmy. Rozsudek by pro společnost dle serveru MarketWatch měl vyjít na cca 500 milionů dolarů, což však dle COO firmy Sheryl Sandbergové nehraje roli, jelikož Oculus není pro business Facebooku klíčový. Celkově totiž Facebook drží 8,9 miliardy dolarů v hotovosti, dalších 20,5 miliardy pak v obchodovaných cenných papírech.

Propad tržeb pak by pozorován i v případě online plateb provedených prostřednictvím sociální sítě.

Co se týče hodnocení roku 2016, oproti tomu předchozímu Facebook zvýšil výdaje na marketing z 2,7 miliardy dolarů na 3,8 miliardy. Stejně tak tomu bylo i v oblasti výzkumu a vývoje, kde byl pozorován posun z 2,9 miliardy dolarů na 3,79 miliardy. Letos by měl být podle slov samotného CEO rok ve znamení videa, které sám Zuckberg nazval „megatrendem“, a to především ve spojitosti s mobilními telefony.

Akcie v aftermarketu rostou o více jak 3 %. Cena 137,13 USD za kus je tak novým rekordem. O něco později došlo na mírnou korekci dosahující „pouhých“ +2 %, tedy kolem  135 až 136 USD za akcii.

Newsletter