Evrpské i americké výnosy rostou. Dolar ve ztrátě nad 1,0660 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna navýšila zisky k 25,25 za euro.

Za co utrácejí různé generace spotřebitelů?

Co člověk, to názor a jiná spotřebitelská preference. Následující graf zpracovaný společností Bank of America Merrill Lynch zobrazuje čtyři různé generace a jejich spotřebitelské výdaje. Jak je na první pohled vidět, mezi některými jsou obrovské rozdíly. Data byla sebrána v době od června 2016 do června 2017 a cituje je server Business Insider.

Graf zobrazuje generaci mileniálů, kterou tvoří jedinci narození v letech 1986 až 1995. Dále generaci X, která se narodila před mileniály v letech 1965 až 1985. Dále je zastoupena generace zvaná baby boomers, která označuje jedince narozené v letech 1946 až 1964 a tradiční generace z let 1922 až 1945.

Jak je patrné, všechny čtyři generace utrácejí zhruba stejně za jídlo, přičemž mileniálové utrácejí více v restauracích, zatímco ostatní více v supermarketu. Mileniálové také oproti ostatním generacím utrácejí více za elektroniku, zábavu a oblečení.

Zatímco mileniálové utrácejí až 10,8 % svého rozpočtu za pohonné hmoty, výdaje na ně dle banky klesají pět měsíců po sobě. Velká část z tohoto disponibilního příjmu je pak utrácena v restauracích. Analýza tak ukazuje, že právě restaurace mají tendenci nejvíce profitovat z klesajících cen pohonných hmot.

Není překvapením, že starší generace předbíhají mileniály v utrácení za léky. Starší lidé mají celkově více léků na předpis než mladší generace. Také více utrácejí za nábytek a stavební materiály. U mileniálů je totiž menší pravděpodobnost, že vlastní nemovitost.

Mileniálové, kteří momentálně tvoří největší demografickou skupinu, mohou mít ale díky svým spotřebním návykům problém. Proč? Začátkem letošního roku v tomto směru upozorňoval australský odborník na reality Tim Gurner na to, že si mileniálové nemohou pořídit vlastní bydlení, protože utrácejí až příliš peněz v restauracích.

Newsletter