Jak se chovají boardy korporací, když na jejich „palubě“ není žádná ženská stopa? U boardů, v kterých se ženy nachází, je méně pravděpodobné, že se pokusí koupit další firmy, a když už se pro takovýto krok rozhodnou, jsou koupené firmy spíše menší. Uvádí to alespoň studie zveřejněná počátkem tohoto roku ve Strategic Management Journal.
Poprvé víc mužů než žen. #Švédsko. Za ním míří #Norsko, #Dánsko, #Německo… – https://t.co/2fJpHiRVMf @roklen24 pic.twitter.com/8psBXU8A2r
— Roklen24.cz (@roklen24) 31. května 2016
Potvrzuje se to u boardů, ve kterém se nachází alespoň jedna žena. S každou další ženou se dále snižuje agresivní tendence dané společnosti, uvádí spoluautor Craig Crossland, profesor na University of Notre Dame. Crossland a jeho kolegové zkoumali na 2998 obchodů od 1592 amerických společností v letech 1998 až 2010. V boardech, kde počet žen vzrostl (od směrodatné odchylky pod střední hodnotou po jednu směrodatnou odchylku nad střední hodnotou), došlo k poklesu akvizic o 18 procent a poklesu velikosti obchodů o 12 procent a průměrnému snížení o 97,2 milionu dolarů ročních M & A výdajů.
Autoři předpokládali, že přítomnost žen ve správních radách zvyšuje různorodost pohledů a vede k úplnější diskusi o meritu obchodů. „Boardy s jednou nebo více ženami budou komunikovat jinak než srovnatelně velké mužské boardy,“ píší.
Nízké #mzdy v #ČR? Není vše tak černé, jak se zdá – Roklen24.cz https://t.co/p7s8ABJ26d prostřednictvím @roklen24 pic.twitter.com/8CXmFzk3zl
— Roklen24.cz (@roklen24) 31. května 2016
Studie tak jen podporuje jiné studie, které ukazují, že jsou ženy v průměru více riziko averzní a činí bezpečnější investice než muži. Jejich výkon jako investorů je zhruba stejný. Když přijde na M & A, Crossland a jeho kolegové netvrdí to, že jsou ženy, které tvoří boardy, méně agresivní, ale spíše přispívají diverzitou, která má vliv. Studie také nepřichází s tím, že by ženy v boardech pomohly nebo brzdily celkovou výkonnost společnosti, ale „je tu poměrně velké množství prací, které nasvědčující tomu, že u akvizic je obecně více pravděpodobné, že firmu ničí, než že by jí vytvářely další hodnotu, takže jsme si docela jisti, že větší zastoupení žen rozhodně není špatná věc,“ uzavírá Crossland.