Jablko v nesnázích? Ústup iPhonu z čínského trhu

Firma Apple zažívá posledního půl roku jeden úspěch za druhým. Postavení na čínském trhu se smartphony však není jedním z nich. Její tržní podíl se na největším trhu s chytrými telefony stále snižuje. Domácí vysoce konkurenční značky berou firmě z Cupertina stále větší kus koláče, tudíž se zdá, že Apple už má nejlepší „čínská“ léta za sebou.

Čínské značky Oppo a Huawei stále zvyšují svůj tržní podíl právě na úkor Applu a také Samsungu. Pokud připočteme další čínskou značku Vivo, tak domácí výrobci obsadili za rok 2016 první tři příčky trhu. Vybaveni novou technologií zahnutého displeje jsou připraveni pokračovat v tomto trendu i v roce 2017. Ve své zprávě to uvedla firma IDC pro agenturu Bloomberg.

„Přestože nová verze černých iPhonů zaujala mnoho spotřebitelů, tak obecně představení posledního modelu nezpůsobilo příliš velký zájem,“ uvedla výzkumná firma IDC ve své zprávě.

Ověřeno na datech: Uživatelé Apple mají nejvyšší úvěrové skóre

Čínští prodejci se snaží protlačit vysoce sofistikované a dražší telefony, které mohou konkurovat iPhonu. Zaměřují se na stálou inovaci a líbivý design. V roce 2016 tak kvůli tomu Apple ztratil 23,2 procenta objemu prodeje. V současnosti je jeho tržní podíl již jen 9,6 procenta, což je nejméně za poslední dva roky. Korejský výrobce Samsung se dokonce na čínském trhu neumístil ani v první pětce.

Kontrast a ohýbání. Podlehne Apple technologii OLED?

Apple dlouho spoléhal na Čínu v rámci růstu své produkce. Přes některé roky, kdy prodeje stagnovaly i v ostatních zemích světa, tak čínská poptávka táhla tržby firmy s nakousnutým jablkem stále nahoru. Opačný trend mají čínské firmy. Značka Huawei už vyváží více než polovinu zařízení do zahraničí. Vivo, další s vedoucích výrobců, se v současnosti zaměřuje na indický trh. Tam se snaží uzmout co největší podíl trhu od tamního suveréna Samsungu.

Newsletter