Letuška.cz: Obrat za červenec a srpen meziročně vzrostl o 62 %


17:32 • 13. září 2017

Letenkový portál Letuška.cz v srpnu zaznamenal historický úspěch, kdy prodal 30 483 letenek a poprvé tak v měsíci srpnu překročil hranici 30 tisíc prodaných letenek. Za oba prázdninové měsíce si Češi u Letušky.cz koupili téměř 60 000 letenek. Obrat společnosti za červenec a srpen díky tomu meziročně vzrostl o 62 % na 523 milionů korun. Čísla shrnující letní měsíce potvrzují rekordní zájem Čechů o cestování a jeho stále vzrůstající trend.

Ve srovnání s loňskem narostl v červenci počet vystavených letenek o 71 % a v srpnu o 48 %. Obzvlášť se přitom dařilo internetovému prodeji, který je u českých zákazníků stále oblíbenější. „Očekáváme, že na podobné vlně se ponese i září, kdy si budou chtít Češi užít konec léta potažmo začátek podzimu za výhodnější ceny,“ řekl Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz.

Cestování nahrává celková ekonomická situace a s ní i klesající cena letenek. „Ta se v létě usadila na 8 910 korunách, což bylo o 500 korun méně než vloni, především díky sílící koruně, vzrůstající konkurenci dopravců a velké kapacitě míst. V srpnu se přitom létalo o stokorunu dráž než v červenci,“ řekl Trejbal. Vliv na to podle něj měla souhra několika faktorů, především zvýšený prodej letenek na dálkové lety, zejména do Asie, čemuž přispělo i otevření nové linky QATAR Airways a navýšení kapacity letů společnosti EMIRATES. „Nejvíce letenek jsme prodali v neděli 27. srpna v rámci jednodenní cenové akce, kdy zpáteční letenky do USA začínaly na 3 tisících korun včetně poplatků,“ doplnil Trejbal.

Z pomyslného trůnu prázdninových destinací letos Londýn sesadil Paříž, která vládla evropským metropolím loni. Při jejich výběru jsou Češi spíše konzervativní. Za Londýnem letos z evropských letišť následovala Paříž, Amsterdam, Barcelona, Frankfurt a Řím. Za hranicemi starého kontinentu vyhledávali Češi nejčastěji Moskvu, Bangkok, Dubaj a New York. Skokany roku se u Letušky.cz staly chorvatský Split a bulharský Burgas, k jejichž popularitě v letošní sezóně přispěly nebývale nízké ceny letenek.

O společnosti ASIANA a portálu Letuška.cz
Cestovní agentura ASIANA byla založena v roce 1993. Její portál Letuška.cz byl spuštěn v roce 2001 jako první online prodejce letenek v České republice a střední a východní Evropě. Letuška.cz byla první start-up ve svém oboru v ČR a naučila Čechy nakupovat letenky přes internet. Letuška.cz svým zákazníkům nabízí veškeré možné služby spojené s cestováním po celém světě.
Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.