Když se v práci nedaří…


11:35 • 18. března 2017

Tagy: práce, zaměstnání, kariéra

Co udělat, když se někomu v práci nedaří a má pocit, že je pro firmu přínosnější, než si šéfové či kolegové myslí? Odchod spojený s výpovědí by měl být až tím nejzazším řešením.

„Když se někomu v práci nedaří podle jeho představ, měl by si ujasnit, proč tomu tak je. Nejlepší si je pro začátek položit jednoduchou otázku, co ostatní dělají lépe, než já sám,“ říká Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu.

Lepší je nehledat chybu u ostatních a nevinit je ze svého neúspěchu. Vhodnější je začít vždy u sebe. „Za drtivou většinu problémů a neshod v kontaktu s kolegy a šéfy si můžeme vždy aspoň z části i sami,“ upozorňuje Tomáš Surka a dodává: „Problémy na pracovišti je dobré s nadřízeným v klidu probrat a zjistit, zda dobře chápeme, jaká očekávání od nás šéf má a toto nastavení si odsouhlasit.“

Kolegy a šéfy však více než slova přesvědčí činy. Kdo se chce v práci blýsknout a ukázat, že má navíc, měl by se držet několika pravidel. Neměl by zapomínat dodržovat termíny a domluvené věci. Vyplatí se být proaktivní, plusem také obvykle je, když se nabídne na řešení nepopulárního úkolu. Dalšími tipem na zlepšení své pověsti může být pomoc se zaškolením nováčků. Určitě je vhodné zapomenout na hledání důvodů, proč některé věci v práci nejdou a na výmluvy, že „tohle přece není má náplň práce“.

„Člověk si v práci vždy polepší, když zdolá nepříjemný úkol nebo získá nového zákazníka,“ radí Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu.

Ztráta důvěry může přijít také poté, když pracovník něco vyloženě pokazí.

„Důvěra je věc křehká a dlouho se obnovuje, pokud člověk udělá nějakou zásadní chybu, pak nezbývá než se snažit věc napravit a v ostatních činnostech pracovat co nejpečlivěji,“ uvádí Tomáš Surka. Po větší chybě nelze očekávat, že se důvěra obnoví hned po pár dnech. Vyplatí se být trpělivý.

A jaké rady obecně platí pro ty, kteří chtějí být mezi kolegy oblíbenými?

„Naslouchejte, dejte druhým najevo, že vás jejich starosti zajímají. Buďte ten, kam se lidé rádi obrací pro radu. Pokud je to jen trochu možné, snažte se kolegům pomáhat. Udělejte i věci nad rámec vašich povinností,“ přináší pár tipů Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu.

 

Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz

Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.