Jak Harvard efektivně využívá sociální sítě

Harvardské univerzitě stoupl počet zaznamenaných přihlášek pro letošní podzim až o 9 procent, na rekordních 37.305. Zvýšený zájem je podle ní reakcí na větší využití sociálních sítí v procesu náboru studentů a ohlášení daru 150 milionů dolarů jako finanční pomoc pro studenty.

I Columbijská univerzita s celkovým počtem 36.223 přihlášek ke studiu zaznamenala rekordní počet zájemců. Jedná se o desetiprocentní nárůst oproti minulému roku. Zvýšený zájem hlásí i univerzita Brown, Princeton nebo University of Pennsylvania.

Univerzity tvrdí, že zvyšují své úsilí v oblasti marketingu, aby přilákaly top studenty zejména z nedostatečně zastoupených skupin. Někteří vysokoškolští poradci ovšem váhají, zda se tyto vzdělávací instituce snaží zlepšit image, nebo výběrovost.

„Pokud je možné přijmout pouze 5 až 10 procent uchazečů, kolik žadatelů navíc ještě potřebujete?“ ptá se poradkyně Sue Biemeret ze střední školy v Chicagu. „Kolik dětí musí být odmítnuto, aby se začalo hovořit o tom, jak si školy zbytečně konkurují?“

V letošním roce alespoň tucet vysokých škol – kromě Harvardu – prodloužilo termíny pro přijetí, i když většinu svých uchazečů odmítají. Podle Harvardu se u nich přihlásil větší počet absolventů středních škol z důvodu obnovené webové stránky a zvýšeného využívání sociálních médií, včetně nového blogu. Pokud si studenti chtějí okusit život na Harvardu, jsou vyzváni ke sledování školy na Facebooku, Tumblr, Instagramu nebo Twitteru.

Dosah online marketingu

„I když potrvá několik let, než budeme moci analyzovat účinnost tohoto nového elektronického dosahu, jsme velmi motivování tím, co jsme doposud zaznamenali,“ uvedl ve svém prohlášení vedoucí přijímacího řízení Marlyn McGrath. Zvýšenému zájmu podle Harvardu také velmi pomohla publicita stipendií. Harvard, nejbohatší škola v oblasti vysokoškolského vzdělávání, plně hradí studium studentům z rodin, které mají roční příjem méně než 65.000 dolarů.

 

Newsletter