Sedm šílených podnikatelských nápadů, které vydělaly miliony

Jak se říká, risk je zisk, a v podnikatelském prostředí to platí dvojnásob. A odvaha se může vyplatit i podnikatelům, kteří se mnohým mohou jevit jako až příliš odvážní. Server EntrepreneursForAChange.com představil sedm na první pohled šílených podnikatelských nápadů, které nakonec vydělaly miliony.

  1. Kámen jako domácí mazlíček

Jaký by byl pro mnoho dětí a jejich rodičů ideální domácí mazlíček? Takový, kterého není potřeba krmit, venčit ani koupat. A tak Garyho Dahla, reklamního ředitele z Kalifornie, nenapadlo nic lepšího než zabalit kámen do papírové krabice naplněné slámou (samozřejmě s otvory, aby mohl dýchat) a konkurovat s tím křečkům, morčatům či rybičkám v akváriu. „Pet Rock“ se prodával za 3,95 dolarů a stal se hitem Vánoc roku 1975.

  1. Tak trochu jiná seznamka

Už v roce 2005 nebyly internetové seznamky žádnou novinkou, avšak Paul Graves a Brandon Koechlin posunuli tento nápad trochu dále. Založili totiž on-line seznamku, která si kladla za cíl poskytovat služby výhradně HIV-pozitivním zájemcům o seznámení. Adresa PositiveDating.com přilákala během pár let více než 50 tisíc uživatelů.

Inovace v ČR? Někdy jsme tak precizní, až poslední

  1. Sluneční brýle pro psy

Protože domácím mazlíčkům jednak může být zima, ale také po nich někteří majitelé chtějí, aby drželi krok s módou, existují například psí oblečky. A protože k perfektnímu letnímu looku patří i stylové sluneční brýle, přišel Roni Di Lullo s revolučním vynálezem, pro který se ujalo jméno Doggles. Ačkoliv sluneční brýle pro psy jsou podle žebříčku Daily Mail šestým nejméně užitečným vynálezem na světě, už v roce 2004 je prodávalo téměř 5 tisíc obchodů v 16 zemích.

  1. Pracovní dovolená

Většina lidí si bere dovolenou proto, aby si odpočinuli od stresu a starostí v práci. Brian Kurth s jeho VocationVacations však místo toho nabízí těm, kteří se svou prací nejsou spokojeni, možnost vyzkoušet si na pár dní svou vysněnou profesi. Služba byla zahájena v roce 2004 a nyní poskytuje možnost vyzkoušet si jedno z 125 unikátních pracovních míst za asistence jednoho z 300 zkušených mentorů.

  1. Dopis od Santy

Třebaže Santa Claus patrně neexistuje, přesto každoročně pomáhá maloobchodníkům prodat bezpočet sladkostí, hraček a bůhvíčeho všeho. Geniálně jej však zneužili ti, kteří si nechali zřídit poštovní adresu na Severním pólu na Aljašce a nyní kasírují 10 dolarů od rodičů za to, že jejich nic netušícím dětem pošlou originální dopis „od Santy“. Podle jejich stránek SantaMail.org už takových dopisů poslali více než půl milionů.

Ekonomie lenosti. Jak se na ní dá zbohatnout?

  1. I can has cheezburger?

Založit webové stránky proto, abyste na ně dali fotku hystericky vypadající kočky (a LOLcat), opatřenou popiskem „I can has cheezburger?“ a vyzvat ostatní, aby přidali další fotky s obdobným popiskem? V roce 2007 to udělali Erica Nakagawi and Kari Unebeasami. Nyní má jejich stránka Icanhas.cheezburger.com skoro 100 milionů zobrazení měsíčně.

  1. Million Dolar Home Page

Jednadvacetiletý Brit Alex Tew dostal v roce 2005 nápad, který se zdál být opravdu stupidní. Vytvořil domovskou stránku a prodával ji po pár pixelech za pár dolarů. Za podpory dojemného příběhu, jak si tímto způsobem přivydělává na školné, se celá stránka prodala do roka a student si přišel na 1 milion dolarů.

 

Newsletter