T-Mobile: Tržby z mobilních a pevných služeb za pololetí 13,2 mld. Kč

T-Mobile Czech Republic v pololetí zaznamenal tržby z mobilních a pevných služeb ve výši 13,2 miliardy Kč, tržby z mobilních služeb se přiblížily hodnotě 9,3 miliardy Kč. Průměrná měsíční útrata za mobilní služby (ARPU) byla 253 Kč. Intenzivní růst využívání datových služeb se odráží v podílu nehlasových služeb na mobilním ARPU; tento ukazatel ve dvou čtvrtletích po sobě dosáhl 50 procent.

Ke konci června využívalo mobilní služby T-Mobile více než 6,1 milionů zákazníků, přičemž téměř 3,8 milionu tvořili zákazníci tarifní a 2,4 milionu zákazníků využívalo předplacené služby. Průměrný měsíční churn (podíl zákazníků, kteří přestali využívat služeb operátora) poklesl meziročně o 0,2 % na 1,2 %.

V prvním čtvrtletí 2017 zákazníci T-Mobile v průměru provolali 159 minut měsíčně, tedy o 0,6 % více než vloni. Celkový objem přenesených dat meziročně vzrostl o 49,3 % a dosáhl 21 786 terabytů.

Ve druhém čtvrtletí roku 2017 T-Mobile Czech Republic úspěšně implementoval evropskou regulaci týkající se EU roamingu a umožnil zákazníkům využívat výhody služby roam-like-home výrazně dříve, než předepisovala směrnice. V květnu společnost zahájila výstavbu nejmodernějšího neutrálního datového centra v České republice, které bude pod názvem „DC7“ uvedeno do provozu v průběhu roku 2018.

Dosažené výsledky potvrzují velmi dobrou výkonnost firmy i důležitost datových služeb. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku vzrostla jak zákaznická báze, tak základní finanční ukazatele. Zatímco průměrná měsíční útrata (ARPU) za telekomunikační služby a spotřeba hlasových služeb zůstaly víceméně ve stejné výši, spotřeba datových služeb opět výrazně rostla.

„V červnu 2017 jsme se museli vypořádat s výzvou v podobě zavedení EU roamingu a byli jsme úspěšní. Naším zákazníkům jsme výhody roam-like-home poskytli s předstihem a vůbec jako první operátor v České republice,“ říká Milan Vašina, generální ředitel T-Mobile Czech Republic a Slovak Telekom, a dodává: „Mám radost, že naše zaměření na skvělý zákaznický servis oceňují nejen naši stávající zákazníci, ale že je rovněž důležitým argumentem pro ty nové.“

Newsletter