Konec manželských účtů? Novinka jde od romantiky až po bydlení

Online bankovní služba Simple spouští nový typ bankovního produktu zaměřený na mladší generaci zákazníků, kteří chtějí být schopni spolupracovat, co se týče jejich financí, s ostatními, ale nemají zájem o klasický společný běžný účet, jaký často používají manželské páry.

Tyto nově uvedené sdílené bankovní účty umožňují zákazníkům spravovat své vlastní účty přes jedinou aplikaci, ale můžou také jednoduše přepnout na sdílený účet, aby mohli například sledovat celkové výdaje a transakce nebo nastavit s ostatními rozpočtové cíle. Hlavní myšlenkou tohoto produktu je nabídnout typ bankovního účtu vhodný pro každý vztah, od romantického až po vztah spolubydlících.

Jinak řečeno, sdílené účty jsou ve Vašem životě pro ty, s kterými toho chcete sdílet o trochu více, ale nemusí se nutně jednat o manžele ani partnery. Samozřejmě i váš manžel nebo kdokoliv jiný má nárok s Vámi sdílet tento účet, pokud budete chtít.

Babiš exkluzivně pro Roklen24: O Uberu, daních a exportu

Zatímco aplikace Venmo je praktická při rozdělování každodenních útrat jako například platba oběda v restauraci nebo zaplacení jízdy přes Lyft, sdílené účty od Simple jsou myšleny pro ty, kteří opravdu nějakým způsobem kombinují své finance. Uživatelé mohou přesouvat peníze ze sdíleného účtu na vlastní a naopak. Mohou také využít rozpočtových cílů sdíleného účtu, aby našetřili peníze na nadcházející výdaje, ať jsou to ty pravidelné jako měsíční inkaso, nebo výdaje, na které chtějí šetřit delší dobu, například dovolená.

V mobilní aplikaci Simple mohou zákazníci přepínat mezi svými vlastními účty a sdílenými pouhým kliknutím na přepínači účtů, který umožňuje, že se zákazníci nemusí znovu prokazovat přihlašovacím jménem a heslem. Při platební transakci obdrží oba majitelé sdíleného účtu upozornění na svůj mobilní telefon.

Podle Simple jsou sdílené účty jedním z nejvíce poptávaných produktů od doby, kdy Simple spustil online bankovní služby. Původně se chtěl startup postavit velkým bankám tak, že bude nabízet modernější frontend webového a mobilního bankovnictví. Později v roce 2014 Simple získala společnost BBVA. Následně měli problémy s vylepšováním a byli pomalí ve vývoji nových funkcí. Ale to se v poslední době mění hlavně díky spuštění tohoto nového bankovního účtu a díky vylepšení mobilní aplikace, která naštěstí funguje bez jediného problému.

Sdílená vs. šedá ekonomika: V ČR chybí pravidla a regulace

Společnost také nedávno přiměla své starší zákazníky s účty u Bancorp, aby přešli k BBVA. To umožňuje Simple spouštět nové programy, jako je tento sdílený účet.

Simple nesděluje přesné počty svých zákazníků, ale v září minulého roku uvedl, že počet klientů vzrostl v první polovině roku 2016 o 50 %. Za minulý rok pak Simple vzrostl o 120 %, což je oproti průměrnému tržnímu růstu v tomto sektoru, který se pohybuje kolem 7 % ročně, poměrně slušný skok.

Sdílené účty byly poprvé uvedeny na trh minulý podzim, byly ale přístupné pouze v omezené beta verzi, ve které se uživatelé museli zapsat na čekací seznam, aby získali přístup. Během beta verze si zákazníci stěžovali, že je obtížné na první pohled jasně říct, na který účet se právě dívají. Proto Simple vylepšil stylizaci a celkový design sdílených účtů.

Dnes jsou sdílené účty přístupné každému, kdo má Simple účet od BBVA.

Konec „starého“ trhu práce? Nastupuje On-Demand Economy

Newsletter