Miliony za reklamu. Snapchat jako konkurent Facebooku?

Klienti WPP, největší firmy v reklamním byznyse, utratili za rok 2016 na Snapchatu devadesát milionů amerických dolarů. To je třikrát více, než bylo v průběhu minulého roku předpovídáno. Snapchat se tak může se svým raketovým rozvojem stát hrozbou i pro takového giganta, jako je Facebook.

Původní odhady hovořily v minulém roce o 30 milionů dolarů, později o 60 až 70 milionů. Ve skutečnosti však ředitel WPP Martin Sorell televizi CNBC řekl, že jejich klienti utratili 90 milionů dolarů za reklamu na této sociální síti. Sorell dodal, že celkové tržby Snapchatu za loňský rok budou jistě vyšší, než původně předpovídaných 350 milionů dolarů.

„Snapchat se může v budoucnu stát alternativou pro Facebook. Víme, že se Facebook v minulosti již třikrát snažil o odkup Snapchatu. Provedl také několik změn v poskytování služeb, které byly reakcí právě na zvyšující se oblíbenost Snapchatu. Myslím si, že Facebook se obává své potenciální konkurence,“ doplnil Sorell.

V uplynulém roce bylo na adresu Facebooku a Googlu vzneseno několik závažných stížností. Hlavní dvě se týkaly nefiltrování falešných zpráv v období amerických voleb a také velkého boomu reklamy na těchto serverech. Právě tato negativní odezva by mohla pomoci rozvíjejícím se sociálním sítím jako je Snapchat.

Snapchat jako největší vstup na burzu od 2014? Umíte s ním?

Mezi částkami, které do reklamy investuje Snapchatu a giganti jako je Google či Facebook, je stále propastný rozdíl. Dle průzkumu eMarketer má celková suma, která má být letos investována do reklamy na Snapchatu, činit 935 milionů dolarů. Google ale za minulý rok zaznamenal investice do reklamy za zhruba pět miliard dolarů a Facebook 1,7 miliardy dolarů.

V současnosti má Snapchat 150 milionů aktivních uživatelů. Dle posledních zpráv se společnost Snap v letošním roce chystá na primární emisi akcií. IPO by mohlo ohodnotit tuto firmu až na 25 miliard dolarů.

Newsletter