Potenciál chatovacích aplikací? Větší než u sociálních sítí?


20:44 • 16. června 2016

Tagy: Facebook, Twitter, aplikace, Technologie

Uživatelé po celém světě nepoužívají chatovací aplikace pouze ke komunikaci s přáteli. Pomocí nich je v současné době možné propojit se také s různými značkami, vybrat si zboží či sledovat obsah. Kdysi jednoduché aplikace pro výměnu zpráv, obrázků, videí a GIFů se vyvinuly v rozsáhlé ekosystémy.

Chatovací aplikace se mohou pochlubit celou řadou odlišných vlastností. Jsou tak zvláště lákavé pro celou řadu podniků a obchodníků. Kombinovaná uživatelská základna top čtyř chatovacích aplikací je větší než kombinovaná uživatelská základna top čtyř sociálních sítí. Chat aplikace tak mají vyšší míru retence a využití než většina mobilních aplikací. Navíc je většina jejich uživatelů mladá, což je mimořádně důležitý demografický údaj pro značky, inzerenty a vydavatele.

Trh s chatovacími aplikacemi zkoumala také nová zpráva BI Inteligence. Můžete se v ní dozvědět, jak se tyto aplikace mění nebo jaké jsou příležitosti v kontextu rostoucího počtu uživatelů. Přichází s tím, že trh chatovacích aplikací je obrovský. Největší služby mají stovky milionů aktivních měsíčních uživatelů. Klesající ceny za data, levnější zařízení a vylepšené funkce pomáhají pohánět jejich růst. Mediální společnosti a obchodníci stále investují více času a zdrojů do sociálních sítí jako jsou Facebook či Twitter. To se však v budoucnu velmi pravděpodobně změní. Zpráva se mimo jiné věnuje také chování uživatelů chatovacích aplikací, konkrétně tomu, co je dělá atraktivní pro značky, vydavatele a inzerenty. Identifikuje, co odlišuje chatovací aplikaci na Západě od svých protějšků na Východě či diskutuje potenciálně lukrativní cesty, kde mohou společnosti zpeněžit své služby.

Napsat autorovi RSS

Vojtěch Černohorský je student navazujícího magisterského oboru Ekonomická analýza na Národohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze. Zajímá se o finanční trhy a ekonomii. V Roklen24 působí na pozici junior editora.



Přejít na diskusi

Top zprávy



Kurzy k článku
Facebook-A

;

Twitter

;


Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.