Potenciál chatovacích aplikací? Větší než u sociálních sítí?

Uživatelé po celém světě nepoužívají chatovací aplikace pouze ke komunikaci s přáteli. Pomocí nich je v současné době možné propojit se také s různými značkami, vybrat si zboží či sledovat obsah. Kdysi jednoduché aplikace pro výměnu zpráv, obrázků, videí a GIFů se vyvinuly v rozsáhlé ekosystémy.

Chatovací aplikace se mohou pochlubit celou řadou odlišných vlastností. Jsou tak zvláště lákavé pro celou řadu podniků a obchodníků. Kombinovaná uživatelská základna top čtyř chatovacích aplikací je větší než kombinovaná uživatelská základna top čtyř sociálních sítí. Chat aplikace tak mají vyšší míru retence a využití než většina mobilních aplikací. Navíc je většina jejich uživatelů mladá, což je mimořádně důležitý demografický údaj pro značky, inzerenty a vydavatele.

Trh s chatovacími aplikacemi zkoumala také nová zpráva BI Inteligence. Můžete se v ní dozvědět, jak se tyto aplikace mění nebo jaké jsou příležitosti v kontextu rostoucího počtu uživatelů. Přichází s tím, že trh chatovacích aplikací je obrovský. Největší služby mají stovky milionů aktivních měsíčních uživatelů. Klesající ceny za data, levnější zařízení a vylepšené funkce pomáhají pohánět jejich růst. Mediální společnosti a obchodníci stále investují více času a zdrojů do sociálních sítí jako jsou Facebook či Twitter. To se však v budoucnu velmi pravděpodobně změní. Zpráva se mimo jiné věnuje také chování uživatelů chatovacích aplikací, konkrétně tomu, co je dělá atraktivní pro značky, vydavatele a inzerenty. Identifikuje, co odlišuje chatovací aplikaci na Západě od svých protějšků na Východě či diskutuje potenciálně lukrativní cesty, kde mohou společnosti zpeněžit své služby.

Newsletter