Nad očekávání nižší výsledek kvartálního vývoje amerického indexu výdajů na osobní spotřebu podpořil korekci dolarových zisků nad 1,0800 za euro. Z měn regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se dostala pod 25,30 za euro.

Převálcuje Facebook svou novou platformou YouTube?

Bude se to jmenovat Watch a má to být nová sociální síť pro sdílení a sledování videí. A má přijít již „brzy“. O tom, že se Facebook pouští do projektu vlastního vysílání v televizním stylu, se šuškalo již měsíce, ale Watch, který firma ve svém prohlášení představila včera, připomíná spíše obdobu známého YouTube.

Podle Facebooku má nová platforma jeho uživatelům umožnit snáze vyhledávat a sledovat videa, ať již živě vysílaných, či předem nahraných, která se budou týkat nějakého konkrétního motivu či příběhu. Uživatelé si pak budou moci vytvářet watchlisty tak, aby jim neunikly žádné nové epizody.

Facebook hlásí vyšší zisky. Měsíční počet uživatelů na rekordu

Watch má být perzonalizovaný tak, aby uživatelům nabízel nová videa podle toho, co sledují jejich přátelé a komunity. Budou zde také sekce typu „Most Talked About“ s videy, která rozviřují konverzaci na dané téma, nebo „What´s Making People Laugh“, kde budou příspěvky, na které většina uživatelů reagovala kliknutím na „haha“ smajlík. Watch má také nabízet jednodušší nástroje pro vyhledávání videí pomocí oblíbených umělců, typu videa či poskytovatele.

„Myslíme si, že Watch bude domovem pro širokou škálu shows, od reality přes komedie až po živé sportovní přenosy,“ píše Facebook ve své zprávě. Firma prý také finančně podpořila některé poskytovatele, kteří vytváří série videí zaměřené na komunity, s cílem inspirovat tvůrce a zasít semínka nově vznikajícího ekosystému.

Google, Facebook a spol.: Neohrožená technologická pětka. Nebo ne?

Platforma bude zpočátku poskytnuta jen omezenému počtu uživatelů a tvůrců v USA, ale postupně by se měla rozšířit dál. Přesnější časový harmonogram zatím Facebook neposkytl.

Facebook tak chce zřejmě využít a rozšířit potenciál svých aktivních uživatelů, kterých již má na svém kontě dvě miliardy, nepočítáme-li jeho další platformy, jako je například WhatsApp či Messenger, které obě nedávno překročily hranici jedné miliardy uživatelů (více v článku Facebook: Mocnější, než se zdá).

Newsletter