Tech statistiky: Biometrické zabezpečení, evropský fintech a další


19:06 • 29. června 2017

Tagy: FinTech, Startup, Virtuální realita, Kyberútok

Dnes se podíváme na nejnovější statistiky týkající se biometrického zabezpečení, nedostatku talentu v kybernetické bezpečnosti, stav evropského financování fintech a nejnovější predikce pro odvětví virtuální reality. 

Mobilní biometrické zabezpečení

Dle průzkumu, jehož výsledky byly zveřejněny na stránkách techcitynews.com, většina spotřebitelů (93 %) preferuje biometrickou platební autentizaci před hesly, která umožňují platby a další finanční služby.

Ačkoli 92 % bankovních profesionálů preferuje biometrické technologie, pouze 36 % relevantních vedoucích pracovníků má pocit, že mají dostatečné zkušenosti k tomu, aby toto bylo možné realizovat. Ajay Bhalla, ředitel zabezpečení a rizik globálního podnikání společnosti Mastercard, okomentoval výzkumný projekt takto: 

 „Efektivní mobilní biometrický systém splynul s širšími finančními službami zaměřenými na spotřebitele. To dává lidem možnost přístupu ke svým financím nebo k provedení platby. Právě spotřebitelé posunují tento trend kupředu. K budoucnosti bez hesel, ve které je digitální identita pouze o tom, kým jsme, a ne tím, co si pamatujeme.“

Nedostatek talentu v kybernetické bezpečnosti

Podle dat vydaných společností Indeed nedostatek expertů na kybernetickou bezpečnost znamená pro britské podniky neustálý risk kyber útoků, i když se toto riziko snižuje. Průzkum provedený v lednu ukázal, že nedostatek kvalifikovaných lidí na kyber zabezpečení je v Británii druhý největší na světě.

Jiné průzkumy ale odhalují, že se tato mezera lidí s požadovanými dovednostmi zmenšila za poslední dva roky o 36 %. Podle dostupných dat by se během dvou let měl zvýšit podíl inzerátů pro práci v kyber zabezpečení o 2,8 %. Naproti tomu podíl kandidátů, kteří na takový inzerát klikli, vzrostl už o 40,3 %.

Evropské financování fintech

Celkem 70 % kapitálu získaného soukromými fintech společnostmi v Evropě šlo během prvního čtvrtletí roku 2017 do firem sídlících v Londýně, Berlíně, Stockholmu, Paříži, Barceloně a Amsterdamu.

Tyto výsledky přinesla firma Fintech Global, která také zjistila, že víc než třetina celkové částky (1,164 milionu dolarů) investic do fintech skončila v Londýně. Berlín, který skončil na druhém místě, získal 12 %. Nejvýraznější změnou v distribuci investic za poslední tři roky je skutečnost, že Berlín zdvojnásobil svůj podíl z 6 % na 12 %.

Data také ukazují, že si Londýn udržel svou pozici i navzdory brexitu.

Růst virtuální reality ve Velké Británii

Odvětví virtuální reality bude růst mezi lety 2016-2021 rychlejším tempem než kterýkoli jiný zábavní a mediální průmysl, uvádí PwC náhled na globální zábavu a média pro rok 2017-2021.

Phil Stokes, zábavní a mediální vedoucí společnosti PwC, uvedl: „Předpovídáme, že počet headsetů pro virtuální realitu překročí ve Spojeném království do roku 2021 hranici 16 milionů. Okolo 12 milionů z nich budou tvořit mobilní přenosná zařízení, která budou fungovat společně se smartphonem. Jednou z výhod je, že je pro mnohé cenově dostupnější a využívá rychlé evoluce smartphonů.“

Růst videozáznamů

A co víc, stejný průzkum ukázal, že se množství využitých dat ve Velké Británii do roku 2021 více než zdvojnásobí na 41 miliard gigabytů. V roce 2016 to bylo „pouze“ 17 miliard GB. 

Podle průzkumu to bude z velké míry zapříčiněno online sledováním videí na stránkách jako Netflix nebo Amazon Prime. Ziskům z internetových videí je předvídán růst 9 %. Do roku 2018 tyto servery s online filmy a seriály zcela předstihnou klasické domácí video přehrávače, DVD a Blu-ray. Tyto způsoby přehrávání videí mají každoroční propad zhruba o 15 %.

Phil Stokes dodal: „Poptávka po online videích neukazuje žádné známky oslabování. Velké množství serverů požaduje, aby si spotřebitel za sledování videí předplatil. Na oplátku tím zákazník získá kvalitní originální obsah, do kterého tyto společnosti investovaly. Celkem 4 z top 10 programů na sledování předplacených videí tvořily v roce 2015 originální produkce, což ukazuje, že klíčem úspěchu je kvalitní obsah.“

Herní průmysl

Zpráva společnosti PwC se týká také britského herního průmyslu a vyzdvihuje, že Velká Británie bude i nadále evropským největším trhem her. Celosvětově ji pak řadí na páté místo za USA, Čínu, Japonsko a Jižní Koreu.

Je odhadováno, že se zisk zvýší během následujících pěti let o 6 % a do roku 2021 bude mít hodnotu 5,2 miliardy liber. Navíc zpráva předpokládá, že britští spotřebitelé utratí více peněz na videohrách než na knihách, které budou mít do roku 2021 hodnotu 5 miliard liber.

Phil Stokes usuzuje: „Pokud bude tento kreativní průmysl považován vládou za jednu z priorit, zábavní a mediální průmysl, zejména digitální služby se budou i nadále inovovat a přinesou zemi prosperitu.“

RSS

Rodák z Kyjova. Vystudoval finance se zaměřením na finanční trhy a investice na Masarykově univerzitě. V současnosti ještě studuje na právnické fakultě mezinárodněprávní obchodní studia. Zajímá se o makroekonomii, politické dění a měnové trhy. Od září 2015 do srpna 2016 pracoval jako analytik ve finanční skupině Roklen.



Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.