Góóól aneb jak vydělat na EURO 2016

Fotbaloví nadšenci už stříhají metr. V době od 10. června do 10. července 2016 totiž proběhne svátek v podobě Mistrovství Evropy ve fotbale. Akce se odehraje ve Francii a představí se na nich celkem 24 týmů v 51 zápasech. Faktem je, že kromě herní euforie mohou diváci i vydělávat peníze. Jak? Investovat do akcií firem, které z mistrovství budou nejvíce profitovat.

Francouzská banka Societe Generale sestavila „družstvo“ titulů, u nichž existuje vysoká pravděpodobnost růstu cen právě v souvislosti s Eurem 2016. Očekává se, že šampionát navštíví více jak 2,5 milionů fanoušků, z toho 1,5 milionu bude ze zahraničí. Podle predikce analytického týmu banky by tito lidé mohli dohromady utratit až jednu miliardu eur. Do toho samozřejmě vstoupí i vysílací práva, sponzoring a tržby z prodeje lístků. Ve výsledku se tak z celé akce stává v eurech denominovaná multimiliardová záležitost. 

Velký fotbalový únik informací aneb jak vydělávat na přestupech

Na základě toho by se investoři měli zaměřit především na oblast médií, dopravy, cestovního ruchu, výrobu textilu a především na sázkařské firmy. Tým pravděpodobných výherců tak obsahuje například výrobce oblečení a sportovních potřeb Adidas, provozovatele sítě hotelů Accor, letecké společnosti EasyJet, Ryanair a Air France. Následuje Stavební firma Vinci a Eiffage. Výčet pak uzavírá televizní společnost ITV, pivovar Carlsberg a Heineken a nakonec sázkařská společnost Paddy Power Betfair (viz galerie). Jako bonus banka nabízí dvanáct dalších tipů, kteří však oproti předchozím „pouze“ sedí na střídačce.

Všechny vyjmenované akcie Societe Generale aktuálně hodnotí jako „buy“ či „hold“, případně na ně své doporučení dosud nevystavila.

Disclaimer: Tento článek má pouze informativní charakter a neslouží jako investiční doporučení dle zákona č. 256/2004 Sb. o podnikání na kapitálovém trhu. Při zpracování tohoto článku autor vycházel z veřejně dostupných zdrojů. Za případné chyby v textu nebo v datech nenesou společnosti Roklen Fin a.s. ani Roklen360 a.s. zodpovědnost.

Newsletter