Barvy v byznyse. Jak zvolit tu správnou a provokativní?

Je známo, že barva v logu značky ve velké míře ovlivňuje vnímání kvality či vlastnosti firmy. Často ale různé barvy v různých odvětvích mohou znamenat úplně něco jiného. Jak a proč využívá McDonald’s zelenou či Toyota stříbrnou? Zajímavou infografiku zveřejnil server Visual Capitalist.

Nejlepším příkladem brandingu je červená barva. Od svého založení používal nejpopulárnější fastfoodový řetězec po celém světě červenou barvu. Ta má za úkol přitáhnout pozornost lidí a také stimulovat pocit hladu. V Evropě ale McDonald‘s reprezentuje zelená barva. Ta zase evokuje dobrý vztah ze životním prostředí.

Zajímavým odvětvím je automobilový průmysl. Většina z největších dvaceti výrobců aut používá stříbrnou barvu. Ta se zde vyskytuje mnohem častěji než v jiných odvětvích. Stříbrná znázorňuje luxus a vysokou kvalitu zpracování. Dalšími nejpoužívanějšími barvami v tomto průmyslu jsou červená a modrá. Červená v tomto odvětví znázorňuje mužnost a modrá spolehlivost.

Courtesy of: Visual Capitalist

Newsletter