Japonská centrální banka ukončila režim záporných sazeb a cílení výnosové křivky. Kurz jenu oslabil k 150,00 USDJPY. Dolar se obchoduje v zisku pod 1,0870 za euro. Koruna oslabila nad 25,20 za euro.

Jaká je cena značky „David Beckham“? Tipněte si

Fotbalová hvězda David Beckham je spojována se značkami jako jsou Adidas či Samsung. A má s nimi uzavřeny lukrativní dohody. Z nich by měl mít prospěch nejenom on, ale i samotná firma, kterou reprezentoval. Jaká je vlastně cena značky „Beckham“?

Když se na tuto otázku zeptali slavného anglického fotbalisty, Emily Tanové z televize CNBC řekl, že vůbec neví, jaká by hodnota značky „Beckham“ mohla být. „Nemám ponětí. Ale jsem hrdý na to, že jsme z toho udělali úspěšný byznys. To, že to říká sportovec, který skočil jen tak bokem do podnikání, je jenom o tom, mít kolem sebe ty pravé lidi. Pravé přátele, rodinu a správné obchodní partnery,“ řekl David Beckham. „Právě to mi pomohlo přejít z fotbalového hráče na obchodníka, což je něco, z čeho mám radost a na co jsem pyšný. Nemyslím si, že bych mohl odhadnout cenu. Rozhodnutí přenechám někomu jinému,“ dodal.

Beckhamova cena

Experti si však myslí, že „cenu“ fotbalové superstar znají. Richard Thompson, předseda talentové agentury M&C Saatchi Merlin, se domnívá, že Beckham by si měl vydělávat z těchto obchodů až 100 milionů liber ročně. To je v přepočtu zhruba 2,89 miliardy korun.„Když se podíváte na Davida Beckhama, domnívám se, že by měl vydělávat 100 milionů liber ročně, v čemž jsou zahrnuty i autorské poplatky, hodnota čistého kapitálu i poplatky ve výši 50 až 100 milionů liber ročně,“ poznamenal.

Thompson k tomu navíc dodal, že tím hlavním, kde se skrývá nejvíce peněz, investujete-li do značky typu „Beckham“, jsou kmenové akcie. Připomněl tak například situaci, když si technologický gigant Apple za tři biliony dolarů osvojil značku sluchátek rapera Dr. Dre v roce 2014.

„Dostat se do té super ligy bohatství, když přijde Apple a koupí vaši značku nebo produkt za 500 milionů či bilion dolarů, znamená to, že jste to někam dotáhli. Myslím si, že to by měla být další fáze toho, co uvidíme od značky Davida Beckhama,“ řekl Thompson.

David Beckham, který žije s bývalou členkou dívčí kapely Spice Girls Victorií, skončil dvakrát na druhém místě ankety Fotbalista roku, v roce 2004 byl nejlépe placeným fotbalistou na světě. V letech 2003 a 2004 byl ze všech sportovních témat nejhledanější na Googlu. Beckhamova kariéra začala, když podepsal profesionální smlouvu s Manchesterem United. Svoji premiéru v prvním týmu si odbyl v roce 1992 v 17 letech. United opustil v roce 2003 a podepsal smlouvu s Realem Madrid. Zde zůstal další čtyři sezóny. Později hrál za Los Angeles Galaxy, AC Milán a kariéru ukončil v sezoně 2012/13 ve francouzském klubu Paris Saint-Germain (PSG).

Podpora pojišťoven

Jedna z nedávných Beckhamových obchodních smluv je ta s pojišťovnou AIA se sídlem v Hongkongu. Pojišťovna si ho najala jako „velvyslance“, který má prosazovat kampaň “What’s your why”, která podporuje lidi, aby žili zdravěji. Beckham byl vybrán jako někdo, o němž je známo, že se o sebe stará fyzicky, řekl vedoucí marketingového oddělení AIA Stuart Spencer.

„David je neskutečný ´stroj´, skvělý partner na fyzickou demonstraci, jakou sílu může mít pojištění a jak lze změnit chování. Jak Asie bohatne, nestává se zdravější, a tak se to snažíme změnit. Chceme donutit lidi, aby se soustředili na zdraví a blahobyt,“ vysvětluje Spencer.

Pojišťovny totiž mají prospěch ze zdravějších zákazníků, kteří by neměli mít velké nároky. „Pojišťovací průmysl je zaměřen na konec života – zemřete, my platíme. Tak se to snažíme úplně změnit, chtěli bychom znát zákazníkovu cestu životem. Také ale chceme podpořit klienty, aby se o sebe lépe starali. Takže je to výhra pro zákazníka i pro AIA. A nakonec je to výhra i pro lidstvo, protože v dnešní Asii vidíme alarmující nárůst toho, čemu říkáme choroby životního stylu,“ dodal.

Newsletter