Komentář Wallera z Fedu podpořil růst amerických výnosů a dolar. Kurz zpevnil pod 1,0800 za euro. Rostoucí evropské i americké výnosy negativem pro měny regionu. Koruna ve ztrátě nad 25,30 za euro.

Nejlepší finanční produkty roku. Výsledky 18. ročníku soutěže Zlatá koruna

Nejstarší soutěž finančních produktů přináší již 18. rokem výsledky, celkem ve 20 produktových kategoriích. V reakci na letošní mimořádnou situaci se vyhlášení výsledků soutěže uskutečnilo online. Záštitu nad celým projektem převzala opět ministryně financí Alena Schillerová a guvernér ČNB Jiří Rusnok.

Letošní rok byl, a pro mnohé stále je, rokem velkých změn. Nepředvídatelná pandemie koronaviru postihla ve větší či menší míře celý svět a jen těžko bychom hledali oblast, která tímto stavem nebyla zasažena. „Máme zde celou sociální skupinu, která neumí hospodařit se svými penězi a i tato pandemie ukázala, jak je důležité umět s nimi nakládat a vytvořit si rezervy pro případ podobné krize. Podporuji každý seriózní projekt zaměřený na zvyšování finanční gramotnosti a popularizaci tohoto tématu. Patří sem i Zlatá koruna, která pomáhá lidem vyznat se ve spletitém světě finančního trhu,“ říká Alena Schillerová, ministryně financí ČR. „Situace z reálné ekonomiky se postupně propíše i do fungování bank a dalších finančních institucí,“ doplňuje Jiří Rusnok, guvernér ČNB.

Samotné soutěže finančních produktů se však koronavirová situace nedotkla, změny se neprojevily ani v počtu soutěžních produktů (196) či finančních společností (70). O umístění rozhoduje Finanční akademie Zlaté koruny se svými téměř 400 členy, které předsedá prof. Michal Mejstřík. Výjimečnému stavu se musela přizpůsobit i soutěž Zlatá koruna a na místo očekáváného galavečera proběhlo zveřejnění výsledků ve čtvrtek 25. června.

Nejvíce důvodů k oslavám mají tento rok v MONETA Money Bank. MONETA získala osm ocenění, navíc díky letošní akvizici Wüstenrot stavební spořitelny a Wüstenrot hypoteční banky získala i další dvě ocenění za Stavební spoření. Největší počet medailí posbírala díky aplikaci Smart banka, která vyhrála v kategorii On-line aplikace, bodovala však i v Ceně veřejnosti. Akademici navíc ocenili i inovace v aplikaci a Smart Banka se tedy může pyšnit i titulem Bronzové koruny v Novince roku 2020. V této kategorii navíc získala MONETA i další cenný kov, stříbro za produkt Refinanso. „Přízeň veřejnosti i odborné poroty nás těší, je to pro nás ocenění našeho úsilí a pokroků v digitalizaci bankovních služeb. Získat rekordních deset ocenění napříč všemi kategoriemi je enormní úspěch, který zrcadlí naši pozici digitálního lídra na českém bankovním trhu,“ řekl k výsledkům Andrew Gerber, Chief Products & Marketing Officer, MONETA Money Bank.

V dnešní době je prvenství v kategorii On-line aplikace významné. Po Smart Bance bodovala na druhém místě Air Banka s aplikací My Air. Bronzová koruna v On-line aplikacích patří Equa bank.

Ne náhodou kategorie On-line aplikace potvrzuje svoji oprávněnost, neboť jde o klíčový modernizační kámen všech finančních institucí, klienti stále méně vyhledávají kamenné pobočky, jejichž počty včetně zaměstnanců postupně redukují,“ komentuje výsledky předseda Finanční akademie prof. Michal Mejstřík.

Druhou nejúspěšnější společností v letošním ročníku soutěže je Equa bank. Bodovala hned v několika segmentech. Nejlépe si vedla v kategorii Účty, kde získala nejcennější kov – Zlatou korunu. V této kategorii získala i speciální ocenění za nejlépe hodnocený spořicí účet (Spořicí účet HIT). Za účty bodovala i v Ceně veřejnosti, ve které byl Běžný účet Equa bank oceněn Bronzovou korunou.

Česká spořitelna se zvládla prosadit jak v retailu, tak v sekci pro podnikatele. První místo si navíc odnáší hned za tři kategorie, a to Platební karty, Hypotéky a Podnikatelské úvěry. Fio banka si ze tří získaných ocenění odnáší dvě Zlaté koruny. Na úplný vrchol žebříčku se probojovala mimo jiné v kategorii Obchodování s cennými papíry. „Platformy, které se umisťují v této kategorii na stupni vítězů, nabízejí v České republice opravdu příznivý poměr nabízených služeb a úrovně poplatků. Časovat trh neumí ani ti největší investiční machři, vždy jde alespoň zčásti o dílo náhody. Ve výběru ideální obchodní platformy na obchodování s cennými papíry se ovšem lze od náhody zcela oprostit. Stačí jen dát na výsledek letošního ročníku této kategorie Zlaté koruny,“ dodává Lukáš Kovanda, Ph.D., hlavní ekonom, Czech Fund, člen Národní ekonomické rady vlády a člen Finanční akademie Zlaté koruny.

Conseq penzijní společnost obhájila své umístění v kategorii Penzijního spoření, kde se drží na vrcholu již několik let. Na stupních vítězů se opakovaně umísťuje se dvěma produkty, v letošním roce ke Zlaté koruně za Globální účastnický fond získala i stříbro s produktem ZENIT.

V nejmladší soutěžení kategorii, FinTech, se může z vítězství radovat společnost ZONKY, která poskytuje peer-to-peer služby v oblasti finančního trhu. Porotci zde zohledňují aktuální trendy na poli digitalizace a inovace finančních služeb. V letošním ročníku o zisk umístění bojovalo 11 projektů nejrůznějšího zaměření, které hodnotila specializovaná odborná porota, FinTech akademie Zlaté koruny, složená ze 78 členů.

Tím výčet vítězných společností samozřejmě zdaleka nekončí. Výrazný úspěch zaznamenala i Kooperativa, která se se ziskem šesti ocenění stala nejúspěšnější pojišťovnou. Allianz pojišťovna ji sice nepředčila v počtu ocenění, za to se ale může pyšnit dvěma Zlatými korunami. Prvenství obsadila jak v kategorii Životní tak Neživotní pojištění.

„Bezesporu jednou z nejsledovanějších kategorií je Novinka roku. Reaguje na vývoj trhu, a je proto zajímavé pozorovat, jak se obsazování první příčky v průběhu let mění. Zatímco před dvěma lety vítězily produkty ze sektoru pojišťovnictví, od roku 2019 se zájem přesunul do oblasti moderních technologií,“ říká k Novince roku Pavel Doležal, ředitel a zakladatel projektu Zlatá koruna. V letošním roce je nositelem Zlaté koruny v kategorii Novinka roku společnost Air Bank. Akademici ocenili jednoduchou digitalizaci platební karty pro placení mobilem, a to ihned poté, co si o něj klienti zažádají, tedy ještě před samotným obdržením fyzické karty.

mBank obhájila svoji silnou pozici u veřejných anket. Prvenství získala v anketě Cena veřejnosti, kde nejoblíbenější finanční produkty volí veřejnost prostřednictvím webových stránek Zlaté koruny. Ovládla i Cenu podnikatelů, kde soupeří nejoblíbenější finanční produkty určené pro segment malých a středních podnikatelů. V této kategorii bodovala mBank hned dvakrát, získala i Bronzovou korunu.  „Těší mě, že mBank se svými produkty opakovaně uspěla v hlasování klientů. Je to pro nás potvrzením, že klienti oceňují neustálý rozvoj služeb, na kterém v rámci konceptu nízkonákladového digitálního bankovnictví dlouhodobě pracujeme,“ říká Pawel Kucharski, generální ředitel mBank pro Českou republiku.

Newsletter