Český startup Stubchaser chce vyčistit ulice od nedopalků

Český startup Stubchaser začal v Praze s umísťováním designových terčů „Vajglovníků“, které budou před obchodními centry, restauracemi nebo v parcích. Cílem mladých vývojářů je boj proti odhazování nedopalků na zem. První terč se v metropoli objevil před obchodním centrem LUKA LIVING 28. března. Další budou následovat na různých místech hlavního města. V nejbližší době přibudou v Praze další čtyři, následně po celém Česku. Stubchaser má ale globální ambice.

„Chceme, aby Vajglovník poznal celý svět,“ prohlásil CEO Stubchaser Adam Štrunc. Dodal, že Vajglovník není obyčejný popelník. Je to inovativní produkt v podobě terče, jenž má za úkol motivovat kuřáky, aby vhodili nedopalek právě do něj. Zábavná forma zvyšuje u kuřáků chuť použít raději tento popelník nežli nedopalek jen zašlápnout. Místo povalování po zemi mají být „vajgly“ shromážděny v terči, odkud je zřizovatel snadno odklidí.

U každého Vajglovníku je nad terčem i informační tabulka s návodem i užitečnými a zajímavými informacemi, které mají kuřákům ukázat ekologický dopad odhození nedopalků na zem.

Projekt vznikl v hlavách středoškoláků, tým je nyní sedmičlenný. „Jsme rádi, že jsme projekt dokončili a máme šanci něčemu pomoci,“ uvedl Štrunc. S tvorbou začal zhruba před 13 měsíci, útržky z příběhu, jak Stubchaser vznikal, zapisoval do knížky „Podnikání z lavice“, která je před vydáním.

„Po roce tvrdé práce jsme se dostali k prvnímu velkému cíli – uvedení produktu na trh,“ dodal Štrunc. Nyní už se z kartonové hračky stal vynález s vlastním patentem, fungujícím týmem, jasnou a ambiciózní vizí.
 

Newsletter