Fastfoodová revoluce. Už i McDonald’s chce být kvalitní a zdravý


18:59 • 25. února 2018

Tagy: jídlo, zdraví, spotřebitelé, USA

Obrovské řetězce, jako je typicky McDonalds, KFC či Dairy Queen, vládly nejen americkému fastfoodovému průmyslu po dlouhá desetiletí. Pobočky těchto barevných továren na okamžité spasení hladového žaludku byly takřka všude. V posledních letech však americkému spotřebiteli nestačí se pouze rychle, chutně a relativně levně najíst. Od fastfoodu žádá mnohem víc – chce se najíst také zdravě a kvalitně. Jde to však vůbec dohromady?

Jak informoval Business Insider, chutě amerického spotřebitele se pomalu, ale jistě posouvají směrem k odpovědné stravě – místo těch klasických začínají preferovat zdravější a kvalitnější fastfoody v USA známé jako fast casual food či fast casual restaurant. V těchto zařízeních sice stolování probíhá podobně jako v obyčejných fastfoodech, avšak casual fastfoody dávají důraz na větší kvalitu a nutriční hodnotu servírovaných pokrmů.

Burgerům odzvonilo: Vládu nad fast-foody přebírají kuřata

Větší kvalita jídla pak znamená například to, že nepoužívají zmražené polotovary a různá chemická dochucovadla. Mnoho z nich také směřuje přímo k tomu, aby byla jejich jídla vnímána jakožto zdravá. V USA je dobrým příkladem řetězec Nic’s Organic Fast Food, který, jak název napovídá, svým zákazníkům nabízí pokrmy z organických, tedy bio, surovin.

Jak ukázala data Euromonitoru, která prezentoval The Washington Post, zatímco tržby klasických fastfoodových řetězců jsou od přelomu tisíciletí takřka stejné, příjmy casual fastfoodů vyletěly od roku 1999 do roku 2014 o zhruba 550 %.  V roce 2014 utratili Američané ve fast casual restauracích kolem 21 miliard dolarů, očekává se, že v roce 2020 tržby těchto zařízení dosáhnou téměř 70 miliard dolarů ročně.

Jak napovídají tato data, trendy fasfoodového průmyslu, a patrně nejen toho amerického, jsou do budoucna jasné. To ovšem neznamená, že zde není místo pro velké tradiční hráče, kteří této oblasti dominují již dlouhé roky. Ti sice mají výhodu v podobě zavedeného jména, ta ovšem nemusí být takovou výhodou, pokud je spojena s konotacemi jako „nezdravý“ či „obezita“. Právě teď se tedy pro ně stává výzvou to změnit.

Tak spotřebitelé často vnímají například zmiňovaný McDonald‘s. Jak však informoval Independent, ten se uvědomělým zákazníkům rozhodl jít naproti a začal s vylepšením sortimentu pro dětské krky. Aby snížil množství kalorií v Happy Mealu, má v plánu odstranit z něj hamburger či cheeseburger a mléčné koktejly plné cukru pak vyměnit za balenou vodu. To by mělo v Happy Mealu redukovat zhruba 600 kalorií.

Jak se nechali slyšet zástupci společnosti, McDonald´s plánuje snížit objem kalorií v Happy Mealu do roku 2020 o 50 %, a to ve 120 zemích světa. „Doufáme, že tato opatření přinesou spotřebitelům více možností a jedinečně prospějí milionům rodin, které jsou důležitými články při budování lepšího McDonald´s,“ citoval výkonného ředitele Steva Easterbrooka server Bloomberg.

USA stále v krizi? Může za to McDonald´s, Walmart a skrblíci

RSS

Je absolventkou Národohospodářské fakulty a Fakulty financí a účetnictví Vysoké školy ekonomické v Praze. Zajímá se o behaviorální ekonomii a finance.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.