Actijoy, Thriftigo, Bookcrushes. A jejich bitva o Kodaň v Plzni

, ,
18:17 • 17. října 2018

Tagy: ČR, CzechInvest, Startup

Creative Business Cup se po dvouleté pauze vrátil. O vítězství v národním kole se utkaly také startupy Actijoy. Thriftigo a Bookcrushers. Ve videu pro Roklen24 jejich zástupci naznačují, o čem je jejich byznys. Národní kolo soutěže, kterou pořádá agentura CzechInvest, se konalo 25. září v plzeňském inkubátoru DEPO2015.

Vítězem českého národního kola soutěže Creative Business Cup se stala společnost miomove. Vyvíjí inovativní technologii pro aktivní podporu životního stylu založenou na speciálních senzorech, analyzuje běh a dokáže uživateli říci, jak běžet efektivněji. Soutěže se zúčastnilo celkem deset inovativních společností z oblasti kreativních průmyslů, spolu s miomove také Thriftigo, Virtual LAB, 60 seconds, Behavee, Bookcrushes, Actijoy, Aurosa premium beer, Genster a Yieldigo.

 

R24: Co Actijoy dělá?

Robert Hašek: Děláme chytré zařízení pro psy. První ze zařízení je activity tracker, takže něco jako Fitbit pro psy. Druhá část zařízení je sada chytrých misek, které informují o tom, jak moc jejich pes pije nebo žere.

R24: Jak pejskařům pomáháte?

Robert Hašek: Naše zařízení pomáhá lidem zjistit abnormality v chování jejich mazlíka, a tudíž dokážeme ve velmi brzké fázi poznat, když přichází nějaký problém. 

R24: Proč je podle vás projekt Thriftigo důležitý?

Jana Moudrá: Projekt Thriftigo dává oblečení druhou šanci. Zaměřujeme se na second handy, zobrazujeme všechny second handy v okolí v mobilních aplikacích. Děláme to proto, že chceme ukazovat, co se dá dělat s oblečením, že je důležité přemýšlet o naší planetě, že můžeme oblečení dávat další šanci.

Tyto soutěže jsou pro nás důležité v tom, že se chceme dostat mezi největší množství lidí. Ukázat, že každý může nakupovat v second handu. I ten, co to v životě nikdy nevyzkoušel, že se tam dají najít hezké věci.

R24: Na co se zaměřuje vaše společnost Bookcrushes?

Vlaďka Závrská: Vyrábíme chytrý zápisník knih, říkáme mu Knihář. Je to pro všechny milovníky knih, kteří chtějí knihy nejenom číst, ale i s každou knihou růst a uchovat si svoje zážitky. 

Cílem soutěže Creative Business Cup je nejen propojit kreativní podnikatele s investory a podpořit jejich vstup na globální trhy, ale i přispět k posílení podnikatelských dovedností a rozvíjení mezioborových inovací. Zapojeno je do ní více než 70 států na pěti kontinentech. Výherci národních kol postoupí na mezinárodní finále v Kodani, na kterém ve dnech 26. až 27. listopadu 2018 představí své nápady odborné veřejnosti a investorům.
 „Podpora vzniku inovativních společností z kreativních oborů a jejich komercializace na zahraničních trzích je do budoucna klíčová. Kreativní průmysly se celosvětově podílejí na ekonomickém růstu a nabývají na důležitosti právě v současné době přerodu na digitální ekonomiku. Nejinak je tomu i v České republice,“ říká  Vojtěch Rajtr, ředitel Divize malého a středního podnikání a regionů agentury CzechInvest.


Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.