Kreativní Česko, kreativní inkubátor. Proč vybral CzechInvest Plzeň?

, ,
18:40 • 7. října 2018

Tagy: CzechInvest, Nanits Universe, Startup, ČR

Česká republika je plná velmi kreativních lidí a kreativní ekonomika bude v budoucnu hrát velkou roli. Serveru Roklen24 to ve video rozhovoru řekla ředitelka Odboru startupů agentury CzechInvest Markéta Havlová, a to v den konání národního kola Creative Business Cup v plzeňském inkubátoru DEPO2015. Jak na úspěch v této soutěži vzpomíná šéf projektu Nanits Robert Kaločai?

R24: Proč Plzeň?

Markéta Havlová: Plzeň byla v roce 2015 Evropské hlavní město kultury. Jsme tu u příležitosti Creative Business Cup a odehrává se to v krásných prostorech DEPO2015, což je prostor kreativního inkubátoru. Z toho důvodu jsme se rozhodli uspořádat Creative Business Cup tady.

Proč CzechInvest podporuje Creative Business Cup?

Markéta Havlová: Věříme, že Česká republika je plná velmi kreativních lidí. Kreativní ekonomika v dnešní době, především do budoucna, bude hrát velkou roli především co se týká ekonomické schopnosti dané země. Z toho důvodu se snažíme podporovat kreativitu, kreativní lidi, inovace, což je s tím spojeno. A protože Czech Invest podporuje startupy a inovace, tak jsme se rozhodli do toho přidat i třetí prvek, kterým je kreativita.

Havlová (CzechInvest): České startupy musí myslet globálně od začátku

R24: Kam se můžou české startupy vydat díky CzechInvestu?

Markéta Havlová: První z nich je určitě Silicon Valley na západním pobřeží Spojených států a potom New York, Londýn a Singapur. To jsou lokality, na které posíláme startupy tak, aby se naučily dělat byznys globálně.

R24: Co vám přineslo vítězství v minulém ročníku Creative Business Cup?

Robert Kaločai: V první fázi nám to přineslo nadšení. V té době jsme byli aktivní půl roku a vyhráli jsme takovou soutěž. Pak jsme zjistili, že to nic vlastně neznamená, pokud nebudeme makat dál.

Kaločai (Nanits): Umíme udělat velkolepý sci-fi příběh

R24: Jak vám pomohl v podnikání pobyt v Silicon Valley?

Robert Kaločai: Asi nejvíc nejvíc je to porovnatelné s tím, jak jsme byli podruhé na TechCrunch. Naše první cesta vedla na TechCrunch s CzechInvestem loni v září, pak jsme na to navázali tříměsíčním programem Czech Accelaratoru, kdy jsme byli v inkubátoru a pracovali jsme na sebeprezentaci, na ujasnění našeho produktu. Ten rozdíl byl obrovský. Ten akcelerátor, kde jsme byli nás posunul úplně někam jinam.

„Podpora vzniku inovativních společností z kreativních oborů a jejich komercializace na zahraničních trzích je do budoucna klíčová. Kreativní průmysly se celosvětově podílejí na ekonomickém růstu a nabývají na důležitosti právě v současné době přerodu na digitální ekonomiku. Nejinak je tomu i v České republice,“ říká  Vojtěch Rajtr, ředitel Divize malého a středního podnikání a regionů agentury CzechInvest.
Cílem soutěže Creative Business Cup je nejen propojit kreativní podnikatele s investory a podpořit jejich vstup na globální trhy, ale i přispět k posílení podnikatelských dovedností a rozvíjení mezioborových inovací. Zapojeno je do ní více než 70 států na pěti kontinentech. Výherci národních kol postupují na mezinárodní finále v Kodani, na kterém ve dnech 26. až 27. listopadu 2018 představí své nápady odborné veřejnosti a investorům.


Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.