I v Česku se od státu dočkáme pobídek pro elektromobily. Problém je infrastruktura

,
15:58 • 23. října 2019

Tagy: Porsche, Elektromobilita, automoto, "zelené" investice, energetika, Volkswagen

Někteří firemní zákazníci už mají flotilu složenou převážně z elektromobilů. Jiní ale váhají. Na vině je především infrastruktura, kterou se už zabývají výrobci a distributoři. Třeba i v rámci projektu IONITY podporují vybudování dalších rychlonabíječek, říká ve video rozhovoru pro server Roklen24 Jan Hurt, jednatel největšího tuzemského importéra aut Porsche Česká republika. 

V Česku se nejvíce nových aut prodává firemním zákazníkům. Jak se dívají na elektromobilitu?

Ano, i v našem případě je většina zákazníků z korporátní klientely. Dnes se setkáváme s dvojím přístupem. Máme korporátní zákazníky, kteří jednoznačně elektromobilitu vítají a již dnes jejich flotila jezdí pouze elektricky. Máme i zákazníky, kteří jsou na pochybách. Pevně ale věřím, že v průběhu toho, jak se elektromobilita bude rozšiřovat na českém trhu, tak i tito zákazníci budou postupně své vozy ve flotile obměňovat.

Jak vidíte budoucnost spalovacích motorů?

Spalovacím motorům rozhodně i nadále věříme. Nejlepším příkladem je právě zaváděný Passat na český trh, který samozřejmě obsahuje plug-in hybridní verzi. To je kombinace spalovacího plus alternativního pohonu. Ale i samotný diesel v našem novém Passatu verze EVO 110 kW je ekologičtější, a přesto je dostatečně výkonný.

Největším problémem je zatím asi infrastruktura. Jak na to reagujete?

Zcela otevřeně. Je to problém, kterým se zabýváme už dnes. My, jako koncern Volkswagen, jsme zakládajícím členem joint venture IONITY, který si klade za cíl do roku 2023 vybudovat v Evropě více než 400 rychlodobíjecích stanic. K dnešnímu dni jich existuje zhruba 220. V České republice je u Berouna na dálnici D5 právě jedna před otevřením. Všichni naši partneři v servisní i prodejní organizaci budou samozřejmě disponovat dostatečnou kapacitou dobíjecích stanic.

Jak by měla vypadat podpora státu?

Rozlišujeme tři základní oblasti. První z nich je samotná nabídka elektrických modelů, a to je rozhodně úkol výrobců a distributorů. Druhá oblast je rychlý rozvoj infrastruktury. Tam, samozřejmě, je podpora státu velmi důležitá. A tou třetí oblastí je udělat elektromobily atraktivní pro zákazníky. V Evropě známe několik modelů, jak může stát sehrát významnou roli. Předpokládám, že i v České republice se dočkáme nějaké motivační pobídky ze strany státu.

Kdy reálně začnete prodávat více elektromobilů?

Zhruba před měsícem jsme představili na autosalonu ve Frankfurtu přelomový model ID.3. Ten ve druhém kvartálu příštího roku uvedeme na český trh. Z mého pohledu to bude právě ten moment, kdy se rozvoj elektromobility dostane do té intenzivní fáze.

Porsche Česká republika se sídlem v Praze je největším importérem osobních a užitkových vozidel do České republiky. V naší zemi zastupuje největšího evropského výrobce automobilů Volkswagen Group a jeho značky Volkswagen osobní vozy, Volkswagen Užitkové vozy, Audi a SEAT. Společnost je členem Porsche Holding Salzburg, nejúspěšnější a největší evropské obchodní skupiny v oblasti automobilů. Prodejní síť importérské skupiny Porsche Česká republika zahrnuje 44 autorizovaných prodejců značky Volkswagen osobní vozy, 47 Volkswagen Užitkové vozy, 19 Audi, 18 SEAT a 52 v programu Das WeltAuto, kteří zákazníkům poskytují služby té nejvyšší kvality.


Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.