E-shopy přichází o slušné peníze. Luigi’s Box jim otevírá oči


07:20 • 10. srpna 2019

Tagy: Luigi’s Box, Slovensko, e-commerce, Internet, investice, ČR

E-shopy přichází špatným vyhledáváním o zajímavé peníze. Návštěvník, který na e-shopu použije vyhledávání, reálně ví, co chce. Potřebuje to jen rychle najít a koupit. Jak tento problém řešit říká v rozhovoru pro Roklen24 Radoslav Balajka, CEO Luigi’s Box.

Zlepšit vyhledávání v e-shopech je velmi úzce vydefinovaná byznysová myšlenka. Proč jste se s Luigi's Boxem pustili právě do toho?

V první řadě řešíme problém, se kterým se potkává každý z nás. Myslím, že dnes už všichni pravidelně nakupují online. Najít někdy na e-shopu pomocí vyhledávání určitý produkt bývá problém. A nebavím se jen o malých e-shopech, ale i o těch velkých, které by to měly mít perfektně zvládnuté… ale nemají.  

Druhý podstatný důvod byl ten, že jsme tento problém uměli řešit. Dva naši spoluzakladatelé totiž mají z vyhledávání doktorát. A tak jsme si řekli: "Ok, pojďme to zkusit." 

V jakém stavu se po spuštění Luigi's Boxu našli svůj trh? Byly e-shopy připravené začít s vyhledáváním lépe pracovat, nebo jste je v téhle oblasti museli nejprve edukovat?

Pokud se bavíme o tomto regionu (střední a východní Evropa), k odpovědi si pomůžeme definicí: řešíme problém, o kterém klienti neví, že mají. E-shopy nejenže nevědí, proč je vyhledávání tak důležité, ale mnohdy ani netuší, že ho sami mají špatné. Takže primárně edukujeme a náš nástroj (analytika) skutečně funguje jako “eye opener”. E-shopy nám děkují, že jsme jim otevřeli oči a zároveň jim pomohli situaci řešit. Ale musím říct, že za poslední dva roky se ta situace vážně hodně zlepšila, kontaktuje nás stále větší počet e-shopů.

A proč je tedy vyhledávání tak důležité?

Návštěvník, který na e-shopu použije vyhledávání, reálně ví, co chce. Potřebuje to jen rychle najít a koupit. Konverze návštěvníků, kteří použijí vyhledávání, tedy bývá několikanásobně vyšší než konverze návštěvníků, kteří použijí navigaci (menu) e-shopu. Takže špatným vyhledáváním přichází e-shop o zajímavé peníze.

Na jakých trzích jste začali a na které se v nejbližší době chystáte?

Testovacím trhem pro nás bylo Slovensko, později jsme se posunuli do Čech. Momentálně rozvíjíme aktivity primárně v okolních státech: Rakousko, Německo, Polsko, Rumunsko a Ukrajina. Naši službu ale od začátku budujeme jako globální. Postupujeme krok za krokem.

Stojí v tuto chvíli za Luigi's Boxem nějací investoři?

Úplně na začátku nám první peníze poskytl náš angel investor Rasty Turek. Dlouhodobě žije v USA, stojí za projektem Pex.com a nedávno ohlásil budování pobočky v České republice, takže ho někteří vaši čtenáři už možná znají. Následovala pre-seed investice od fondu Neulogy Ventures a minulý rok jsme získali seed investici od českého fondu Leverage Technology. 

Kdy, a pokud vůbec, chystáte další investiční kolo?

Momentálně se soustředíme na vrchol sezóny. Čeká nás řada eventů v různých zemích. Začátkem budoucího roku bychom se chtěli začít zabývat Series A investicí. Takže to máme v plánu. Předpokládáme, že v první polovině budoucího roku.

Vy osobně působíte jako CEO a jste spoluzakladatelem Luigi's Boxu. Kdo další s vámi firmu zakládal?

Jsme čtyři co-foundeři. Kromě mě  je to Radoslav Balajka, který je v týmu Gejza Nagy (Head of sales). Dále to jsou Tomáš Kramár (CTO) a Michal Barla (CPO).

Kolik máte aktuálně zákazníků?

Máme přibližně 200 platících zákazníků a dalších víc než 200 e-shopů, které testují naši službu. Ti jsou tedy v trialu.

Jakou dostáváte od zákazníků nejčastěji zpětnou vazbu? Shodují se v něčem?

Jak už jsem zmínil dříve v rozhovoru, “otevíráme zákazníkům oči”. Od začátku budujeme naši službu tak, aby velmi srozumitelným způsobem ukázala našim zákazníkům všechny důležité informace (insights) v jejich vyhledávání. Včetně problémů, při kterých ztrácejí nejvíce peněz. A nasazení naší služby přitom trvá pět minut. Takže nejčastější zpětná vazba je: "Wow, nikdy by nás nenapadlo se na naše vyhledávání podívat tímto způsobem. Už víme, na co se máme soustředit. Děkujeme."

Váš tým sedí v Bratislavě. Máte či připravujete otevření kanceláří v jiných lokalitách?

Jádro (i technického) týmu sedí v Bratislavě a tam pravděpodobně i zůstane. V rámci expanze určitě plánujeme na některých trzích otevřít malé kanceláře s lokálními lidmi, primárně pro obchodní a marketingové aktivity.

Řekněme, že zítra spustím nový e-shop. Proč bych měl použít vyhledávací pole od Luigi's Boxu? A ne to, které mi předpřipravila má e-shopová platforma?

Každá platforma nebo e-shop na míru mají nějaké své nativní vyhledávání. Některé je lepší, některé horší. Prvním krokem pro vás by mělo být zjištění, jak je na tom to vaše vyhledávání, kde má problémy a jak jsou tyto problémy velké. Zjištění těchto informací vás nestojí nic, pouze vložení jednoho scriptu, což trvá pět minut. Následně vám umíme přesně říci a také ukázat, jak a kde vám to vyhledávání umíme zlepšit.

Můžete popsat příběh za názvem Luigi's Box? Přeci jen jde o poměrně netradiční pojmenování.

Jeden z prvních programátorů, který na projektu začal pracovat, se jmenoval Lukáš a měl přezdívku Luigi, proto jsme ze srandy projektu říkali Luigi 's Box. Když pak přišlo na rozhodování, jak se bude produkt opravdu jmenovat, radili jsme se ohledně seriózního názvu s odborníky. Mnozí nám doporučili, abychom zůstali u toho "odlehčeného/funny" názvu, protože pracujeme v konzervativním businessu a budeme se jím odlišovat. Přizpůsobili jsme tomu i naši vizuální identitu - je plná barev. S odstupem času mohu konstatovat, že to bylo dobré rozhodnutí, jednak se odlišujeme, jednak si nás lidé zapamatují. No a samozřejmě já jsem teď pro každého Luigi. 

Radoslav Balajka podniká víc jak 15 let v online prostředí. Miluje “startupovou” scénu a pomohl rozběhnout několik úspěšných firem a projektů s regionálním i globálním dosahem. V roce 2000 založil společnost Millennium, která je významným dodavatelem e-business řešení (více než 60 zaměstnanců, čtyřnásobný vítěz Deloitte Technology Fast 50 CE, šestnáctinásobný vítěz Microsoft Industry Awards). V roce 2011 založil digitální agenturu Odyzeo, která se zabývá uživatelskou zkušeností a business optimalizací v online prostředí. Od roku 2017 se naplno věnuje projektu “Luigi’s Box”, který představuje sadu nástrojů, pomocí kterých dokážou e-shopy zlepšit svoje vyhledávání a navigaci.
V roce 2008 byl na Slovensku mezi nominovanými na ocenění “Ernst & Young entrepreneur of the year” a v roce 2018 byl nominovaný na ocenění “Founder of the Year” v soutěži Central European Startup Awards (CESA Awards).
Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.