Češi živého bankéře vidět nepotřebují. Banky sází na agilitu


17:36 • 3. července 2018

Tagy: Moneta Money Bank, Banky, agilita, agilní řízení, Digitalizace

Lidé dnes nepotřebují tolik vidět fyzického bankéře pro úkony spojené s obsluhou svých peněz. Už i banky využívají agilní řízení vývoje, kdy klient je v centru dění, říká ve video rozhovoru pro Roklen24 Dalibor Šajar, senior manažer MONETA Money Bank pro digitální produkty.

Podle nedávno zveřejněného průzkumu evropského statistického úřadu (Eurostat) vzrostl podíl uživatelů internetového bankovnictví v České republice nejvíce ze všech členských zemí, z 12 procent v roce 2007 na 57 procent v roce 2017. Jak hodnotíte zájem o tento typ bankovnictví u vás v MONETĚ?

Česká republika patří na špici ve využívání digitálních kanálů. V posledních letech je tento růst opravdu enormní. Vysvětluji si to tak, že to jde ruku v ruce s penetrací internetu v českých domácnostech. Také tím, že lidé dnes tolik nepotřebují vidět fyzicky bankéře na pobočce pro úkony spojené s obsluhou svých peněz.

V neposlední řadě banky investují velké prostředky do toho, aby digitální kanály byly plnohodnotným obslužným či i prodejním kanálem. Dále investují do digitálních transformací a agilních technik, díky kterým je digitální transformace řízena.

MONETA Money Bank, a.s., je čtvrtou největší bankou v České republice a obsluhuje jeden milion klientů. Její akcie jsou veřejně obchodované na Prime Market Burzy cenných papírů Praha od roku 2016. Zaměřuje se na retail a malé a střední podnikatele, především na zemědělský sektor. V roce 2017 hospodařila s čistým ziskem 3,9 miliardy korun a na dividendách akcionářům vyplatila 4,1 miliardy korun.

 

Mohl byste vysvětlit agilní techniky?

Agilní řízení je způsob, jak do digitalizace banky dostat klienta. Digitalizace je dnes o tom, jak služby udělat tak intuitivně, aby nepotřebovaly žádné vysvětlení. Agilita je způsob, který zavádí metodologii kolem klienta – klient je v centru dění. To s sebou samozřejmě nese spoustu dalších výzev. Když přijmete myšlenku, že v digitálním kanálu klient sedí před monitorem nebo využívá chytrý telefon a musí se obsloužit sám a nikdo mu neporadí, tak neustále potřebujete zjišťovat, jestli to, co vyvíjíte, umí klient také použít. 

Praktičnost agilního vývoje také spočívá v tom, že nevyvíjíte celé softwarové řešení od začátku až do konce. Ale vyvinete kousek aplikace, potom se zavřete s klientem v labu a pozorujete, jak na aplikaci reaguje. Častokrát zjistíte, že to, co jste si na začátku mysleli, nefunguje. Když máte neustále zpětnou vazbu klienta, zapracováváte ji do dalšího vývoje. Kromě toho, že vyvíjíte aplikaci, která má větší šanci být pro klienta užitečná, šetříte peníze.

Dalibor Šajar je senior manažer MONETA Money Bank pro digitální produkty. V MONETA Money Bank pracuje od roku 2015, zodpovídá zde za digitalizaci bankovních služeb. Ve světě financí se pohybuje přes 20 let. Působil na vedoucích pozicích v oblasti marketingu a prodeje například ve společnostech Allianz, ING či Kimberly Clark. 
Napsat autorovi RSS

Zástupkyně šéfredaktora Roklen24 dokončující magisterské studium na Národohospodářské fakultě VŠE. V rámci své práce se účastnila desítek odborných byznysových českých i zahraničních konferencí jako např. FinTechového Finovate v Londýně, vídeňských Pioneers či cest do Bruselu. V rámci studia pak strávila semestr na Ozyegin University v Istanbulu, také se účastnila Letních akademií Mises Institutu.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.