Komentář Wallera z Fedu podpořil růst amerických výnosů a dolar. Kurz zpevnil pod 1,0800 za euro. Rostoucí evropské i americké výnosy negativem pro měny regionu. Koruna ve ztrátě nad 25,30 za euro.

Liftago nabízí předobjednávky a spolupracuje s aerolinkami

Liftago představilo novinky, které zlepší a rozšíří služby zákazníkům, včetně těch zahraničních. Kromě stávající možnosti předobjednávek budou moci zejména turisté v Praze brzy využít i funkci dopravy z letiště, a to přímo z aplikace spolupracujících aerolinek prostřednictvím technologické platformy Splyt. Další vylepšení přichází i do Brna, Ostravy, Plzně, Českých Budějovic, Ústí nad Labem, Zlína a Olomouce, tedy měst, kde česká platforma s licencovanými řidiči již působí.

Doprava na/z letiště

Předobjednávky, které jsou už více než rok dostupné pro firemní zákazníky Liftaga a později pro všechny zákazníky směřující na letiště, teď služba nabízí v aplikaci všem zákazníkům po celé Praze, a to až na 7 dní dopředu. „Zatím funkci spouštíme v Praze, trasa navíc musí být dlouhá alespoň 5 kilometrů, ale postupně toto omezení snížíme,” říká David Mayer, produktový manažer z Liftaga. Společnost tak reaguje na stoupající poptávku právě možností objednat si taxi v předstihu „Je to naprosto přirozený požadavek, jehož vývoj jsme přizpůsobili kapacitám a možnostem řidičů. Původně jsme nabízeli v předstihu pouze jízdy na letiště, nyní už můžeme zajistit celou Prahu,” dodává.

Novinka čeká zákazníky cestující naopak z letiště. Společnost totiž startuje spolupráci s aerolinkami, a to díky platformě Splyt, do které se Liftago nově integrovalo a může být nyní součástí cestovního itineráře pro cestující přilétající do Prahy. „Tuto funkci vnímám jako přirozený posun v nabídce a velkou příležitost, díky které můžeme představit služby Liftaga i zahraničním zákazníkům, kteří se s námi ještě nesetkali. V rámci aplikace partnerské letecké společnosti či platformy si cestující jednoduše zakoupí letenku a současně si může objednat taxi, které mu zařídíme. Praha je bohužel ještě pořád známá případy okradených turistů podvodnými taxikáři a tato nová spolupráce je jedna z cest, jak poskytnout přijíždějícím turistům jednoduchou možnost objednání taxi, aniž by se museli obávat předražených služeb,” vysvětluje David Mayer. Liftago tak bude díky novému partnerství součástí celé cesty, kterou si může cestující navolit společně s letenkou.   

„Usilujeme o co nejjednodušší cestování pro všechny uživatele našich partnerských aplikací, kteří se například v Praze podílí na 7% růstu zahraničních návštěvníků. Díky tomuto strategickému partnerství je volba přepravce v místě pobytu doslova v rukou cestovatele, aniž by musel stahovat další aplikace,” říká Philipp Mintchin, CEO Splytu.

Přesto si turisté mohou ověřit nejvyšší rating služby Liftago jak na App Store, tak na Google Play.

Technologii Splyt používají pro své aplikace i světoví hráči jako například čínský Ctrip, jehož zákazníci tak mohou využít právě služeb Liftaga.

Kurýr

Zákazníci, kteří potřebují přepravit cokoliv jiného, než sebe, mohou využít možnosti poptat Liftago jako kurýra. „V současnosti službu testujeme se zákazníky, je možné si ji standardně objednat v rozhraní aplikace. Nejčastěji převážíme dokumenty, ale třeba i nákup nebo květiny a dárky,” jmenuje typická využití David Mayer s tím, že je vždy na řidiči, zda zakázku přijme.

Pevné jízdné ve vybraných městech

Po Zlíně, kde se fixní tarify osvědčily už dříve, přichází Liftago se stejnou službou i pro České Budějovice, Plzeň, Ústí nad Labem a Olomouc. Zákazníci tak mohou využít pevné jízdné na trasu v rámci města. “Nově pak umožňujeme tyto tarify používat i jako dálkové, tedy například pro cestu z jiných měst na pražské letiště,” popisuje vylepšení David Mayer.

Bezpečnost

V oblasti bezpečnosti Liftago dlouhodobě splňuje veškeré prvky jako sdílení trasy s jakoukoliv další osobou, anonymizace kontaktu mezi zákazníkem a řidičem či prověrky řidičů. „Na bezpečnost zákazníků pohlížíme od počátku jako na velkou prioritu. V systému máme nastavenou řadu robotických upozornění na potenciálně podezřelé chování pasažérů i řidičů, které slouží jako dobrá prevence. Hlavně ale spolupracujeme jen s profesionálními řidiči, kteří splňují přísné podmínky, a sledujeme zpětnou vazbu od zákazníků, kteří je po každé jízdě mohou hodnotit. Spíše než tlačítka pro případy nouze je pro nás důležitější to, že můžeme potenciálním problémům předcházet,” říká David Mayer.

Newsletter