Řešíte merchandising? Díky nám si můžete „hrát“ a řešit „jen“ marketing


12:47 • 22. března 2018

Tagy: Merchator, sport, reklama, e-commerce, ČR

MERCHATOR není jen klasický e-shop. Kdo má u nás svůj e-shop/fanshop, neriskuje výrobu produktů na sklad a má přímo zisk z toho, co se prodá. V našem on-line katalogu naleznete vše od triček, mikin až po doplňky typu golfový míček, blok nebo hrnek. Dnes je to celkem zhruba 200 produktů. V rozhovoru pro server Roklen24 to řekl ředitel MERCHATORU Matěj Dunka. 

Jak a kdy vznikl nápad založit MERCHATOR?

Již pět let se zabýváme merchandisingem. A nutno říct, že od samého začátku jsme se chtěli odlišit. Na snadě bylo on-line propojení merchandisingu, samotného e-shopu a technologie. Myslím, že před třemi lety jsme s myšlenkou začali intenzivněji pracovat a od 1. listopadu 2016 byl projekt na světě.

Na webovových stránkách uvádíte, že MERCHATOR je fanshop bez skladových zásob se ziskem. Jednoduchá otázka, jak toho chcete docílit?

Díky technologii, kterou jsme si vyvinuli přesně na míru našim potřebám, jsme schopni sbírat objednávky, které s sebou nesou veškerá data potřebná k výrobě produktů. Navíc, díky již zmíněné technologii a digitálnímu tisku, jsme schopni vše vyrábět bez skladové náročnosti. Kdo má u nás svůj e-shop/fanshop, neriskuje výrobu produktů na sklad a má přímo zisk z toho, co se prodá. Zní to jednoduše, nutno však dodat, že samotná technologie je hodně sofistikovaná a neustále na ní pracujeme a vylepšujeme ji.

Inspirovali jste se v zahraničí, kde je merchandising na jiném levelu? Například ve Spojených státech, každá škola má trička, svetry apod. Ivy League, firemní weby. Je neuvěřitelné, co všechno lze koupit třeba s logem firmy Caterpillar nebo hokejového klubu NY Rangers…

Ano. První inspirace vzešla ze sportu a cestování, které jsem v rámci mé závodní kariéry absolvoval. Vždy jsem si ze svých cest přivezl triko, či nějaký jiný suvenýr. To pro mne bylo prvním impulzem při myšlence založit merchandisingovou firmu. Dá se říct, že další inspiraci jsem čerpal právě ze Spojených států, kde je merchandising, jak říkáte, na jiném “levelu”.

Co sportovní kluby? Jak se jejich fanshopy liší od těch univerzitních? Je jejich nabídka dostačující? Co naopak chybí?

Nutno konstatovat, že kluby, co hrají první ligu ve fotbale nebo hokeji, mají merchandising na velmi dobré úrovni. I když co máme za informace, tak i tyto kluby trápí skladová náročnost. Menší kluby své fanshopy moc nemají, neboť založení a starost o e-shop/fanshop s sebou nese hodně práce, skladových zásob, s tím spojenou finanční náročnost. A právě MERCHATOR je těchto věcí dokáže zbavit! Mohou si tak se svým fanshopem ,,hrát” a řešit ,,jen” marketing.

Jak chcete na trhu prorazit? Čím se chcete odlišit od jiných e-shopů? 

My se odlišujeme již od samotného začátku. Nejsme jen klasický e-shop. Naše technologie umožňuje to, co jiné e-shopy neumožňují, a to je ta naše přidaná hodnota.  

Kdo je vaše potenciální hlavní cílová skupina? 

Všichni! Ano, může to znít divně, ale jsou to opravdu všichni. Sami jsme za poslední rok zjistili, že merchator je nástroj, který může využívat nejen jednotlivec, sportovní klub, škola, nadace, instituce, ale i firma, která čas od času potřebuje produkty se svým logem. 

V neposlední řadě je projekt velmi zajímavým konceptem pro eventy. V rámci výstavy Event Fest jsme měli, troufám si říct, velký úspěch. Technologie naskladnění, možnost personifikace je velkým lákadlem pro agentury, firmy i korporáty.

Jaké propagační věci chcete v Česku nejvíce prodávat? 

Tady je to jasné. My vycházíme z celosvětových prodejů. Na plné čáře vedou klasická trička. Jinak v rámci našeho on-line katalogu nalezente vše od triček, mikin, až po doplňky typu golfový míček, blok, hrnek atd. Celkem něco málo přes 200 produktů.

Uvádíte, že spolupracujete s několika špičkovými grafiky. Můžete je jmenovat?

Spolupracujeme s širokým spektrem grafiků. Samozřejmě velmi často si designy dodávají klienti sami, řekl bych tak z 80 procent. Nicméně za nás si dovolím zmínit úžasnou spolupráci s REVOLTOU

Jaké používáte tiskové technologie a materiály?

Co se týká tiskových technologií, tak z 90 procent se jedná o digitální tisk a zbytek je sublimační tisk. U materiálů vede hlavně bavlna a čím dál častěji se klienti poptávají po BIO bavlně. Tu samozřejmě nabízíme také.

Je ambicí MERCHATORU proniknout na zahraniční trhy?

Ano, letos v zimě jsme spustili doménu merchator.com, která je v anglickém jazyce. Zboží distribuujeme do celého světa. V tuto chvíli jsou na doméně fanshopy Martiny Sáblíkové a Gabriely Koukalové. Postupně zahraniční mutaci webu plníme dalšími, nejen českými fanshopy. Ve druhé fázi přibude další jazyková mutace, která má za úkol zacílit na německý trh.

Jaké je Vaše oblíbené logo sportovního klubu nebo univerzity?

Osobně se mi asi nejvíce líbí designy Martiny Sáblíkové, a když se budeme bavit o samotném logu, tak jsem patriot a líbí se mi naše logo Špindl sportuje.

Spolupracujete s nadacemi, to je hezká činnost. Jak pomáháte?

Pro nadace vytváříme prostor v rámci MERCHATORU. Ten jim splňuje v podstatě to samé, jako ostatním, nic neskladní a všechny peníze, které získají, jdou rovnou na potřebnou věc.

Naší hlavní nadací je KlokArt, do kterého jsou zapojeny velmi známé osobnosti. Veškerý výtěžek z prodeje putuje na Fond ohrožených dětí. Jsme rádi, že i my můžeme prostřednictvím MERCHATORU pomoci.

Matěj Dunka je ředitelem společnosti Merchandising for you. Má vystudovaný obor trenérství při Fakultě tělovýchovy a sportu. V minulosti byl ředitelem Sportovní akademie Špindlerův Mlýn a přes více jak 10 let se pohyboval v oblasti marketingu. V MERCHATORU má na starosti celkové řízení projektu. Pracuje jako marketingový specialista, kde jeho doménou je vývoj produktových řad, koncepce, strategie, analýzy a celkové řízení transakcí.
Napsat autorovi RSS

Vystudoval mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Pracoval v ekonomické a centrální redakci ČTK jako subeditor, později jako zpravodaj se zaměřením na energetiku. Jako šéfredaktor vedl zpravodajský server iUHLI.cz, který se zaměřoval na hnědouhelný sektor a energetiku. Je šéfredaktorem ekonomického a investičního portálu Roklen24.cz.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.