Umělá inteligence jako budoucnost pojišťovnictví. Vyměnili byste svého poradce za stroj?

Pojištění zůstává jednou z posledních oblastí, na kterou zatím fintech nevyzrál. Přitom se podle posledního průzkumu agentury STEM/MARK se většina z nás obává o výhodnost pojistek nebo jejich plnění. V zahraničí již první vlaštovky vzlétly. Fintech řešení, tedy „neurální síť“ (umělá inteligence) umí nalézt pojištění skutečně na míru. V Čechách by to mohla být nová služba DOK, která řeší správu pojistek zcela online a zdarma.

Pojistky nás nebaví a neradi řešíme jejich změny. To potvrzuje třetina respondentů výzkumu, kteří by chtěli své smlouvy změnit. A přitom jen pouhých 30 % z nich se k takovému kroku odhodlá.

Hlídat výročí smluv, kdy se změna většinou nejlépe udělá, hledání výhodnějších nabídek a revize již uzavřeného pojištění jsou činnosti, kterými se klient nechce zabývat, a makléřům zaberou hodiny práce. Takové činnosti přitom může neurální síť, která se sama učí na bázi umělé inteligence, zvládnout během pár sekund.

„Češi při výběru nového pojištění průměrně porovnají 3 nabídky a rozhodují se podle ceny. Při hloubkových rozhovorech ale vyšlo najevo, že úplně nejdůležitější je pro ně být dobře pojištěný,“ uvádí Pavel Kuhn, který stál u zrodu projektů Zonky, Mobito či Sazka mobil. Dnes se zabývá projektem DOK. „Věříme, že díky automatizaci většiny procesů a jejich spojením se samoučícím se systémem DOK dosáhneme mnohem větší efektivity a podstatně zlepšíme zkušenost zákazníka s našimi doporučeními,“ doplňuje Kuhn.

Samotná vize nové služby je snadná. Zjednodušit správu pojištění a zpřehlednit spletitý svět smluv pro zákazníky. Novým standardem by se tak mohl stát DOK index – zjednodušené hodnocení pojištění na škále od 1 do 10.

Newsletter