Online pojišťovací služba DOK narostla o 75 procent za posledních 7 měsíců.


13:16 • 27. srpna 2019

Služba DOK z portfolia skupiny Home Credit, která pomáhá lidem s pojištěním, slaví první výročí. Hlásí 8 000 registrovaných uživatelů, přičemž 6 000 z nich přibylo za uplynulých 7 měsíců. Počet zaměstnanců vzrostl z 5 na 50. Vedení investuje do interního vývoje, špičkových technologií a nabírá další experty.

DOK vznikl s cílem zjednodušit trh s pojištěním v Česku. Díky technologiím mu dává podobu, která odpovídá 21. století. „Jsme přesvědčení, že po digitalizaci bankovnictví si lidé zaslouží zažívat výhody technologií také v pojišťovnictví. Proto jsme vytvořili nástroj, který dělá z pojištění srozumitelnou věc a lidem ověří kvalitu jejich pojistek a zřetelně ohodnotí jejich podmínky,” vysvětluje CEO služby Aleš Žárský.

Zjednodušení díky technologiím

DOK přináší online přehled pojistných smluv ze všech pojišťoven, pomoc se sjednáním nového pojištění a expertní ohodnocení kvality pojistných smluv tzv. DOK indexem. Ten vychází z porovnání rizik a dalších parametrů jako jsou výluky, spoluúčasti či odlišné územní platnosti rizik. „Například u pojištění aut jsme za poslední 4 měsíce zpracovali 22 produktů od 10 pojišťoven. Výsledkem je srovnání produktů v přibližně 250 parametrech,” popisuje Žárský množství práce, která DOK indexem stojí. Složité porovnání parametrů je shrnuté do číselného DOK indexu, který na škále 1 až 10 určuje kvalitu smlouvy.

 „Hodnotíme smlouvy všech pojišťoven v ČR. Na sjednání nových pojištění spolupracujeme s Allianz, AXA, ČSOB, ČPP, Direct, ERGO, Europ Assistance, MAXIMA, Slavia, Uniqa nebo Pojišťovna VZP. S dalšími významnými hráči jsme v pokročilé fázi jednání,” dodává Žárský.

Z hodnocení tisíců pojistných smluv vyplývá například to, že mezi nejčastější nedostatky patří chybějící pojištění domácnosti nebo nemovitosti či chybějící pojištění odpovědnosti. Pojištění jsou často sjednána s nedostatečnými pojistnými limity a částkami.

Digitální servis konečně také v pojišťovnictví

Zájem o službu se raketově zrychlil od ledna, kdy DOK získal významnou investici 100 milionů korun ze skupiny Home Credit. Za uplynulých 7 měsíců se počet uživatelů služby zvýšil o 75 %, a to bez větší podpory marketingu, kterou tvůrci plánují až v příštím roce. V současné chvíli zaměstnává 50 osob a má otevřených dalších 10 pracovních pozic. Největší část investic míří do automatizace, zrychlení interních procesů a vylepšení péče o zákazníky.

„Chceme hrát významnou roli na českém trhu a máme ambici jít velmi brzy na další západoevropské trhy. K tomu nám pomůžou robustní technologie, jako je například špičkové CRM řešení Salesforce, které právě implementujeme,“ říká CTO Martin Ždímal. Od investice si DOK slibuje, že ještě více zrychlí a zefektivní komunikaci se zákazníkem a péči o něj.

Kromě vylepšení interních procesů přidávají vývojáři nové funkcionality. „V relativně krátkém čase jsme provedli velký zásah do systému, abychom uspokojili přání zákazníků poskytovat nabídky pojištění přímo v aplikaci. Po spuštění se nám zdvojnásobily prodeje, evidentně šlo o dobrý krok,” doplňuje Ždímal.

Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.