Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0700 za euro. Měny regionu v zisku. Koruna zpět pod 25,20 za euro.

ČSOB varuje před hackerskými útoky

„Loňský rok patřil z pohledu kybernetické bezpečnosti k těm klidnějším. Hackerské útoky jsou ale čím dál sofistikovanější. V ČSOB proto neustále pracujeme na zdokonalování našich aplikací a zvyšování zabezpečení systémů tak, aby data a finance našich klientů byla v bezpečí. Na druhou stranu nám ale klienti musí jít trochu naproti tím, že se budou chovat zodpovědně. Proto jsme v  připravili seznam hlavních zásad bezpečného chování na internetu, které neustále připomínáme v rámci naší dlouhodobé kampaně na zvyšování digitální gramotnosti veřejnosti,“ říká Petr Vosála, manažer bezpečnosti digitálních kanálů ČSOB.

Pojďme si připomenout, jaké jsou hlavní zásady bezpečného chování:

  1. Používejte bezpečný počítač
  2. Chraňte své přihlašovací údaje
  3. Svá hesla a PINy volte pečlivě
  4. Chraňte svůj mobilní telefon
  5. Přihlašujte se pomocí SMS klíče nebo Smart klíče
  6. Přihlašujte se pouze na stránkách internetového bankovnictví
  7. Neotevírejte nedůvěryhodné e-maily a neznámé soubory z internetu
  8. Zvyšte bezpečnost svého účtu pomocí informačních SMS nebo e-mailů
  9. Čtěte komunikaci s bankou
  10. Chraňte svůj privátní klíč na čipové kartě

Více o kampani ČSOB:

Banka zahájila v dubnu 2016 dlouhodobou kampaň za kybernetickou bezpečnost. S ní také spustila webový portál. Úspěšné bylo také „hororové video“ nazvané Mrknětenanašenovévideo.exe na Youtube. V roce 2017 ČSOB spolupracovala s  Youtubery a zapojila je do své kampaně. Bender a Stejk zpovídali Petra Vosálu. Zúčastnili se setkání se svými fanoušky a povídali si s nimi o digitální bezpečnosti.

Na webu ČSOB se každý může dovědět nejen to, jak bezpečně používat internetové bankovnictví, ale také jak zacházet s platební kartou nebo jak se vyhnout nejběžnějším karetním podvodům. Pokud má klient banky obavy, že došlo ke zneužití citlivých dat, měl by kontaktovat specializovaného operátora.

O průzkumu:

Průzkum byl realizován v březnu 2017 metodou CAWI na vzorku 519 respondentů ve věku 18+ ze všech krajů ČR.

Newsletter