Ochota lidí v ČR akceptovat poplatky za televizi výrazně roste


16:41 • 17. září 2018

Díky spokojenosti s televizní nabídkou zákazníci neváhají si za služby připlatit. Počet lidí, kteří jsou ochotni za televizní služby zaplatit 300–499 Kč se dokonce zdvojnásobil. Více než 94 % respondentů výzkumu NMS Market Research uvádí, že je spokojeno s kvalitou satelitního signálu ASTRA. Zároveň 90 % lidí hodnotí kladně široké portfolio kanálů dostupné prostřednictvím platformy Skylink, jež v rámci České republiky přijímá signál přes orbitální pozici ASTRA 23.5 stupňů východně.

Jak průzkum dále ukazuje, celkem 42 % dotázaných využívá placené televizní služby. „Jedná se především o lidi, kteří sledují televizi často a preferují televizní obsah v HD rozlišení. Tito lidé zároveň prohlašují, že jsou spokojeni s programovou nabídkou, kterou mají k dispozici,“ upřesňuje výsledky výzkumu Martin Ornass-Kubacki, viceprezident a regionální ředitel společnosti SES Video CEE.

Uživatelé jsou také ochotni platit za programové balíčky více, než tomu bylo v minulosti. Ještě v roce 2015 by za televizní služby celá čtvrtina Čechů zaplatila maximálně 49 Kč, letos stejnou částku uvedlo jen 19 % respondentů. Nejčastěji přitom šlo o uživatele, kteří přijímají televizní signál prostřednictvím pozemního vysílání. Naopak vzrostl počet lidí, kterým nevadí za televizi zaplatit vyšší částku – 28 % (dříve 24 %) akceptuje poplatek 50–149 Kč, pro 22 % (dříve 15 %) dotázaných je přijatelné zaplatit 150–299 Kč.  Téměř se zdvojnásobil počet uživatelů, kteří jsou za televizní služby ochotni zaplatit 300–499 Kč, a to z původních 9 % na současných 16 %.

„Je logické, že placené TV služby zákazníkům poskytnou mnohem zajímavější nabídku a další doplňkové služby než bezplatná alternativa. Uživatelé zároveň získají možnost sledovat pořady v HD či dokonce UHD rozlišení a mnoho jiných benefitů, jako je sledování pořadů z archivu, digitální videopůjčovna a další. V neposlední řadě pak mají výhodu v tom, že v budoucnu vyhnou přechodu na DVB-T2 a s ním spojené výměně vybavení. Jak vyplynulo z výsledků výzkumu, 34 % lidí si letos plánuje pořídit novou televizi a celá třetina z nich tak činí právě pouze kvůli přechodu na DVB-T2 vysílání,“ doplňuje Martin Ornass-Kubacki.

Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.