Ojeté auto jako dárek pod stromečkem? Poptávka stoupá

Lidé jsou schopni o Vánocích utratit nemalé peníze za dárky pro své blízké a každoročně tak stoupá i počet automobilů, které končí „pod vánočním stromečkem“. Prodeje ojetých automobilů v předvánočním období oproti loňsku stouply o více než 13 procent, za posledních pět let dokonce o 43 procent. Vychází to ze statistik největšího tuzemského prodejce ojetých vozů AAA AUTO.

„Poptávka po ojetých automobilech již dlouhodobě roste. V období před vánočními svátky ale čím dál tím více lidí pořizuje auta jako dárek pro své nejbližší – nejčastěji pro dospívající děti či manželku. Největší zájem je pak o SUV, které splňují požadavky komfortu a bezpečnosti,“ uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová. Poptávka po SUV vzrostla v tomto období jen za poslední rok o 43 %, za 5 let se pak téměř ztrojnásobila. V žebříčku popularity zatím stále vede poptávka po hatchbacku (31 %) a kombi (28 %).

Velké oblibě se těší před Vánoci hlavně zánovní automobily, které zákazníci vítají jako cenově dostupnou variantu nového vozu, který by těsně před Vánoci ani nemohli dostat. Čekací doba na nový automobil je tři až šest měsíců, naopak zánovní automobily jsou k dispozici ihned.

„Rozšíření prodeje o zánovní automobily pod značkou Mototechna před pěti lety se ukázalo jako správné rozhodnutí. Zákazníci vítají širokou nabídku různých značek a modelů „pod jednou střechou“ dostupnou v celé naší síti 22 poboček. Málo ojeté a zánovní vozy z Mototechny mají velkou výhodu v tom, že kupující ušetří až 40 % oproti novému vozu a může s ním prakticky ihned odjet. Například letos v listopadu jsme prodali o 20 % více zánovních automobilů než vloni ve stejném měsíci,“ doplnila Topolová.

Více než polovina zákazníků preferuje benzínové motory, které jsou vhodnější pro méně časté řidiče i začátečníky a zároveň mají lepší vlastnosti právě v zimě. Roste poptávka po automatické převodovce (v porovnání se stejným obdobím vloni narostla o téměř 41 %, za pět let se dokonce více než ztrojnásobila) a také po náhonu na všechna čtyři kola (v porovnání se stejným obdobím vloni narostla o téměř 30 %, za pět let o více než 80 %). Nejoblíbenější značkou je tradičně Škoda následovaná značkami Volkswagen a Ford. Nejoblíbenějšími modely jsou Škoda Octavia, Fabia a Superb, Volkswagen Passat či Ford Focus.

Newsletter