Social Impact Award 2018 zná „Top 10“. Kdo uspěje?

Social Impact Award, mezinárodní program pro mladé společensky prospěšné podnikatele, zná deset týmů postupujících do letošního ročníku. Svoje „jízdenky” do letní akcelerace si zástupci jednotlivých projektů převzali na slavnostním večeru v Impact Hub Praha z rukou patrona programu, Radka Musila, CEO Fundliftu.

Do šestého ročníku Social Impact Award se přihlásilo 21 týmů, které svými nápady a projekty chtějí změnit své okolí a pomoci komunitě. „Rozhodovali jsme se na základě tří jasně daných kritérií – společenský dopad, inovativnost nápadu a jeho proveditelnost, ale i přesto to nebylo jednoduché. V semifinále jsme viděli prezentace 15 skutečně inspirativních projektů. Každý z nich je něčím jedinečný, ale všechny spojuje nadšení a energie realizačních týmů,“ říká Jakub Mareš z Nadace České spořitelny.

Osmičlenná porota, složená ze zástupců partnerů Social Impact Award, tak na základě kritérií a osobních prezentací všech týmů do letního akceleračního programu poslala tyto projekty:

Sociální bistro Střecha – družstevní sociální podnik, který poskytuje stabilní zaměstnání lidem bez domova a po výkonu trestu. Ve svém bistru na pražském Žižkově chce nabízet chutnou a dostupnou veganskou stravu.
Herba Fabrica – první pražská softwarově řízená městská farma, která pro pěstování zeleniny a dalších plodin využívá moderní hydroponické postupy a zároveň „zabydluje” jinak nevyužité industriální prostory.
M.Arter – webová platforma pro matky na mateřské dovolená, která jim umožní na barterovém principu možnosti vzájemného hlídání, kursů, výměny oblečení atd.
Melogee – tým přichází s myšlenkou sdílené hudební zkušebny, kde si lidé budou moci vyzkoušet pod zkušeným vedením různé hudební nástroje.
Nahaku – brněnské designové studio, které chce přetvářet již vyrobené a nyní nepoužívané věci v nové atraktivní výrobky.  Jedním z příkladů upcyklovaných výrobků jsou hasicí přístroje, které tým přetváří na netradiční svítidla.
Olá – společenská desková hra, která spojuje svět nevidomých se světem vidomých. Cílem hry je nebýt slepý k problémům druhých.
Rupert – dobročinná platforma pro lokální projekty, jejímž cílem je udělat z „pomáhání” běžnou, „sexy-cool” činnost a zapojit tak do ní, co nejvíce lidí.
Smeshbag – nápad studentů ostravské střední školy, kteří přišli s inovativním funkčním vakem pro komfortnější a hygieničtější přenos a provonění použitého prádla. Tým chce při výrobě vaků využít regionálních chráněných dílen.
Tutory – platforma, která chce pomoci studentům s nalezením vhodného lektora pro doučování.
Uptee – recyklace starého použitého textilu v nové originální výrobky.

 

Tyto projekty postupují do letního akceleračního programu, který se uskuteční od konce června do září tohoto roku. Účastníci si v úzké spolupráci s mentory a experty definují své projekty, cílové skupiny, byznys plán a řadu dalších věcí nezbytných k rozjezdu podnikání.

Po dobu trvání akcelerace se každému týmu budou věnovat mentoři ze společnosti PwC ČR. „Jsme pyšní na několikaletou spolupráci mezi námi a projektem SIA. Rádi podporujeme mladé lidi s dobrými nápady. Proto se naši odborníci z různých oddělení aktivně zapojují do mentoringu. Sdílejí své know-how, a tak pomáhají posouvat společensky prospěšný nápad k fungujícímu byznys plánu,“ říká Lucie Jakubíčková, koordinátorka CSR aktivit z PwC ČR.

V rámci intenzivního programu na týmy dále čekají workshopy, konzultace a poradenství na specifická témata rozjezdu podnikání.

V říjnu tohoto roku proběhne vyhlášení nejlepších týmů. Tři nejlepší získají hlavní výhru ve formě finanční odměny ve výši 1500 eur od Nadace České spořitelny, poukázky od Copy General na tiskové služby a zároveň budou reprezentanty na Social Impact Award Global v gruzinské Tbilisi.

Nově bude vyhlášena také Cena patrona programu, díky které vybraný projekt získá mediální podporu od společnosti Fundlift a webu Roklen24.cz. Stejně jako v předchozích ročnících, i letos bude září ve znamení hlasování veřejnosti o nejoblíbenější projekt, který se také zúčastní setkání Social Impact Award Global.

Newsletter