Desítky procent ročně v tradičním cechovním odvětví

,
16:01 • 8. října 2019

Tagy: ČR, ipo, STARTEEPO, průmysl, START, pražská burza

Začínali jako čistě obchodní společnost. Postupně se ale vypracovali na společnost výrobně-obchodní. Skupina KARO z tradičního cechovního odvětví, a teď navíc jako možná investice, je jediná, která dokáže růst i několik desítek procent ročně, řekl ve videorozhovoru pro server Roklen24 výkonný ředitel STARTEEPO František Bostl.

Na co chce skupina KARO použít peníze z IPO?

Skupina KARO aktuálně řeší především rozšíření výroby, čili nově získané prostředky poputují na nové investice.

Zpracovatel kůží KARO z Boršova míří na trh START, investorům nabídne 40% podíl

Můžete skupinu KARO krátce popsat?

Skupina KARO se více než dvacet let zabývá zpracováním kůží a z čistě obchodní společnosti se stala společnost výrobně-obchodní.

V čem je skupina KARO unikátní?

KARO je dnes v tomto tradičním cechovním odvětví jediná společnost, která nabízí dodávky takzvané “just in time”, čili v poměrně tradičním sektoru nabízí velice disruptivní model a díky tomu dokáže růst i několik desítek procent ročně.

Starteepo má za sebou několik IPO´s. Můžete je shrnout?

Co se týče úspěšných emisí, tak máme za sebou společnost Prabos v květnu minulého roku a UDI v říjnu. Také jsme byli poradcem u IPO společnosti Hub Ventures.

Analytici skupiny STARTEEPO předpokládají v letošním roce tržby KARO INVEST ve výši 191 milionů korun a čistý zisk 16 milionů korun. V pětiletém horizontu by měl podle jejich názoru dosáhnout průměrný růst tržeb 23 procent ročně na 410 milionů korun. Růst čistého zisku odhadují ve stejném období v průměru 34 procent ročně a dosáhnout by měl 38 milionů korun.

 

Historie skupiny KARO, kterou zastřešuje holdingová společnost KARO INVEST a.s., sahá až do poloviny 90. let, a původně se věnovala obchodu s kůžemi pro nábytkářský průmysl. Čistě obchodní skupina se v roce 2015 začala postupně transformovat na komplexní obchodně-výrobní skupinu. Vlastní výroba začala v listopadu roku 2015 v Boršově u Jihlavy a v současnosti stále dochází k intenzivní investiční aktivitě. KARO je jedinou výrobou svého druhu v celém regionu střední a východní Evropy a zavádí na evropský trh disruptivní systém výroby ve formátu just-in-time. Ten je v oboru zpracování kůží obrovskou inovací, jelikož současná konkurence KARO, která operuje převážně v jižní či západní Evropě, je svázána cechovními tradicemi, neflexibilní kooperací menších manufaktur, vyššími náklady na pracovní sílu, dražšími energiemi, i méně výhodnou logistickou polohou.


Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.