Podle průzkumu provedeného společností No Fluff Jobs až 71 % IT profesionálů nenalezne v pracovních inzerátech informaci o platu. Přitom jsou právě v tomto odvětví jedny z nejvyšších očekávání ohledně znalosti mzdy, až 87 % dotazovaných považuje tyto informace za důležité. Díky zveřejnění standardizovaných a snadno porovnatelných pracovních nabídek portál No Fluff Jobs rychle dobyl trh v Polsku a Maďarsku. Svou působnost společnost začíná od července roku 2020 také na českém trhu a nabízí tak českým IT odborníkům atraktivní místo, kde se setkat s budoucími zaměstnavateli.
Obor IT oceňuje transparentní mzdy
37 tisíc inzerátů zveřejněných na No Fluff Jobs během 6 let působnosti zahrnuje více než 4 000 společností. Mezi nimi i značky jako Amazon, RTB House, Motorola, Ergo, Nielsen, Randstad, Citi, Zalando, Cisco, Nordea a Circle K. Chtěli všichni zveřejnit rozsah mezd? Ne. Přesto to nakonec udělali.
První kroky k založení No Fluff Jobs
Magdalena Gawłowska-Bujok a Tomasz Bujok, zakladatelé portálu No Fluff Jobs, si byli jisti jednou věcí: hlavním znakem jejich společnosti budou transparentní inzeráty – vždy s uvedeným rozmezím mezd. Zkušenost obou zakladatelů získaná během několika let v mezinárodních softwarových společnostech ve Švýcarsku se vyplatila. A i když by ústupky mohly snadno zvýšit příjmy, na portálu nikdy nebyl žádný inzerát bez uvedení platu.
No Fluff Jobs neustále roste – i během pandemie koronaviru
Důslednost se rychle vyplatila. Během několika let se portál No Fluff Jobs, který se zrodil ze snu o ideálním inzerátu, stal největším polským pracovním portálem zaměřeným na obor IT. Každý měsíc ho navštíví 250 000 unikátních návštěvníků. V jednom okamžiku letošního roku, ve špičce pandemie, bylo na stránce rekordně zveřejněno více než 2 000 inzerátů.
Potenciální zaměstnanci chtějí znát plat dopředu
„6 let bojujeme za transparentnost platů. Dobře víme, že největším přínosem zveřejňování mezd zaměstnavatelem je budování důvěryhodnosti mezi ním a potenciálním uchazečem. Být transparentní se prostě vyplatí. V 85 % případů má vliv na rozhodnutí potenciálního zaměstnance názor na zaměstnavatele. 65 % uchazečů o zaměstnání odepisuje nejdříve společnostem, které v inzerátech zveřejňují rozmezí platu. Víme, že český trh je na to připraven,“ říká Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs.
Znalost platu není to jediné důležité
Co znamená „transparentní zaměstnavatel“? Podle respondentů portálu No Fluff Jobs transparentní zaměstnavatel jasně komunikuje: pracovní náplň, odměnu, typ smlouvy, podrobnosti o způsobu práce, ale také sděluje, jak vypadá náborový proces a poskytuje zpětnou vazbu uchazečům, kteří se účastnili náborového procesu, ačkoli nebyli nakonec zaměstnáni.
Drahé chyby v náborových procesech
„Úcta vůči zaměstnanci je klíčem k úspěchu v každém odvětví, nejen v IT. Jedním z klíčových prvků projevu úcty v náborovém procesu je informování uchazeče o případné mzdě na dané pozici. Stejně důležité je jasně prezentovat očekávání a organizační kulturu. Nesprávná volba uchazeče pro zaměstnavatele je drahá chyba,“ říká Magdalena Gawłowska – Bujok COO v No Fluff Jobs.
V Polsku je No Fluff Jobs dobře znám i pro své pořady a podcasty, jakými jsou například Smoothie HR nebo High Level Talks. S nejlepšími specialisty z oboru v nich hovoří o tématech jako jsou například výzvy s pojené s řízením a rozvojem zaměstnanců, osobní efektivita, pracovní výhody a podobně.