Facebook? Víc jak miliarda uživatelů a stále je kam růst, ale…

AKTUALIZOVÁNO – Během dnešního večera reportovala své výsledky za 3Q 2016 společnost Facebook. I přesto, že s více jak jednou miliardou uživatelů by se mnohým mohlo zdát, že není kam dále růst, opak je pravdou. Provozovatel sociální sítě svými čísly opět porazil veškerá očekávání. Během následné konference však zaznělo něco, co investoři opravdu slyšet nechtěli…

Upravený zisk na akcii Facebooku skončil na 1,09 USD, přičemž odhady pracovaly s 0,97 USD. Tržby dosáhly 7,01 miliardy USD, zatímco predikce agentury Reuters sázela na 6,92 miliardy. Hlavní podíl na těchto číslech mají příjmy z reklamy, které dosáhly 6,82 miliardy USD. Jedinou složkou, která si nevedla tak dobře, byly příjmy z plateb a dalších nereklamních zdrojů. Ty oproti minulému čtvrtletí klesly z 197 milionů USD na 195 milionů.

Celkově se jedná o čtvrtý kvartál v kuse, kdy Facebook strčil do kapsy i ty nejoptimističtější odhady Wall Street.

Co se týče aktivních uživatelů, za jeden měsíc „eFBéčko“ dosáhlo celkem 1,79 miliardy, což je více, než očekávaných 1,75 miliardy. Vůbec poprvé v historii pak firma dosáhla více jak miliardy aktivních uživatelů, kteří se k síti denně připojují přes mobilní telefon.

Následná konference však i přes dobrá čísla vyvolala silnou prodejní vlnu. Důvodem jejího vzniku byl zhoršený výhled pro zbytek roku. Podle CFO Facebooku Davida Wehnera by příjem z reklam měl v následujících měsících významně snížit tempo svého růstu, což se ostatně čeká i pro následující rok. Stejná predikce se pak týká i příjmů z plateb a ostatních nereklamních finančních zdrojů.

Pozitivní je, že kapitálové investice by měly i nadále růst. Týkat by se to mělo především nových reklamních produktů, které by měly dokázat ukojit zájem inzerentů. Firma má rovněž v plánu zahájit agresivní strategii najímání nových zaměstnanců. Právě ti by se pak měli dočkat nové metody odměňování, a to prostřednictví samotných akcií firmy. Pokud by byl tento plán „aktivní“ již tento rok, Facebooku by prý zvýšil svůj odliv hotovosti k září 2016 o 1,8 miliardy USD.

Po skončení konference odepisoval Facebook v aftermarketu více jak 8 %.

 

Newsletter