Konec šikany malých firem od korporací


23:02 • 24. ledna 2017

Tagy: Hyundai, ČR, firmy

Totální porážka Hyundai od svých bývalých dealerů, má v tuzemském podnikatelském prostředí zcela zásadní význam. Soudy všech distancí jednoznačně potvrdily, že velké korporace si nemohou dělat se svými obchodními partnery co se jim zlíbí a malé firmy před nimi nemusí stát s čepicí v ruce.

Malé firmy vítězí nad nadnárodní korporací 5:0. I tak lze vyhodnotit v pořadí pátou porážku Hyundai Motor Czech (HMCZ) od svých bývalých dealerů, a to rozhodnutím Vrchního soudu v Praze z minulého týdne. Ten tak s konečnou platností zamítl odvolání Hyundai a definitivně tak potvrdil, že jejich praktiky vůči svým prodejcům jsou neakceptovatelné.

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vyslyšela žádosti o podporu od svého člena, Spolku autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai ohledně sporu bývalých dealerů s importérem HMCZ. Politika Hyundai postavila více jak polovinu dealerské sítě do situace, kdy museli prodejci ukončit spolupráci s korejskou automobilkou, protože se většina z nich dalším prodejem vozů vystavovala velkým právním rizikům. AMSP zahájila koordinaci celého sporu na několika úrovních. Zabezpečila jednotný postoj a právní postup postižených dealerů. Současně asociace vytvořila jednotné právní zázemí, zajistila účetní audity a zahájila jednání se zainteresovanými stranami.

Český průmysl stojí a padá s výrobou automobilů

Rozhodnutí soudů všech úrovní a zamítnutí všech odvolání HMCZ považuje asociace za průlomové rozhodnutí, které jasně sděluje všem velkým a nadnárodním firmám, že vztahy s malými obchodními partnery musí být vyvážené. Stejně tak je to velký impuls pro menší firmy, které se cítí od velkých šikanovány, že má smysl jít do soudního sporu a že je velká šance na celkový úspěch.

Český výrobní sektor zakončil rok 2016 silným výkonem

Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR k tomu uvedl: „To, co si dovolila Hyundai v České republice, je naprosto nevídané. Udělat něco podobného česká firma v Jižní Koreji, je z toho mezinárodní skandál. Zde si HMCZ dělá z našeho podnikatelského prostředí trhací kalendář a zástupci vlády a parlamentu, na které se postižení dealeři obrátili jako první, místo jasné reakce strčí hlavu do písku, aby neohrozili významného investora. O to více si ceníme nestrannosti všech soudů, které se nenechaly ovlivnit kampaní významné nadnárodní firmy.“

RSS

Student navazujícího magisterského studia Národohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze. Jeho oborem je hospodářská správa a hospodářské a politické dějiny 20. století. Zajímá se o ekonomii, finanční trhy a politiku.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.