Sociální experiment aneb poznejte pohlaví podle nákupního košíku

Představte si situaci, kdy jste si právě vyzkoušeli například nové mýdlo, a vyhovuje Vám.

A teď, po kolika kusech byste ho nakoupili? Vystačíte si pouze s jedním? Nebo jich koupíte hned několik do zásoby? Podle zkušeností amerického portálu Birchbox, bude Vaše odpověď pravděpodobně záviset na Vašem pohlaví.

Zatímco ženy rády otestují vzorky, které jsou jim často zasílány společnostmi, a následně si třeba produkt zakoupí, muži velmi často popadnou stejnou věc hned několikrát. Do zásoby.

Americká služba poskytující beauty produkty Birchbox dokonce považovala takové objednávky ve svém internetovém obchodu za podvodné. Zatímco se zkušenost společnosti může zdát extrémní, tento názor si můžete snadno ověřit například během nakupování v obchodním domě. Je více než pravděpodobné, že uvidíte jednoho nebo dva takzvané „osamocené vlky,“ jak nakupují ve stylu českého Makra. Přezdívka patří mužům nakupujícím „na vlastní pěst“.

Na druhou stranu, ženy vidí chození do nákupních center více jako společenskou událost a je u nich větší pravděpodobnost pohybu „v hejnech“. A i když jdou samy, dokážou proměnit nakupování ve společenskou událost třeba zasláním krátkého videa/fotky svým přátelům, než si produkt zakoupí.

Pohlaví má na podobu nákupu a požitek z něj ve většině případů bezesporu velký vliv. Ženy například kontrolují trvanlivost potravin až o 30 procent častěji než muži a věnují také mnohem více času srovnávání cen. Mnohem pozorněji prohlížejí regály v obchodech, zatímco muži se snaží dostat co nejrychleji pryč a regály očima projíždějí jen letmo. A právě tím vznikají rozpory, které zažil alespoň jednou každý z nás, protože ženy tak potřebují na nákup stejného produktu až o 30 procent více času než muži.

Obecně se právě ženy mnohem více ztotožňují se značkami a zůstávají jim věrné. Až 55 procent z nich raději nakoupí u značky/firmy, které jsou fanouškem na sociální síti. Při každodenních nákupech, které ze 70 procent obstarávají právě ženy, se však rozhodují více podle ceny, než podle značky. Muži jsou zase nadšení komentátoři produktů na sítích jako je Amazon.com, kde tvoří počet mužských komentářů až 70 procent.

A tato statistika také možná nepřekvapí. Až 63,9 procenta žen jde nakupovat s vidinou zlepšení nálady, zatímco u mužů je to jen 39,8 procent.

Z těchto údajů plyne jednoduchá rada. Jestli patříte mezi ženy, které vyráží za nákupy ke zlepšení nálady, neberte s sebou svého netrpělivého partnera. Pokud tedy on zrovna nepatří k menšině mužů, kteří si „shopping“ užívají.

Newsletter